beautiful

Så var det äntligen helg igen! Och första "helg" dagen, det vill säga fredag som egentligen är vardag men vi kan ju låtsas, ska jag spendera med Johanna. Jag har inte varit med henne på hur länge som helst, saknar är vad hon är! Vad vi ska hitta på, det vet jag inte. Men jag tror knappast att det blir nåt tråkigt iallafall :)
Skolan gick helt okej, bara att jag inte hittade min bild som jag ska redovisa.. så jag har fått göra en ny. Det är typ som en Picasso bild så det är ju bara att sno ihop nåt. Killen på min bild ser ut som en ärta :D han heter Ärtur, haha. Han har stort huvud och liten kropp, som sitter på en liten, liten cykel. Sagolikt. Haha, stackars alla andra på bilden på idrottshög, jag och Issa satt och lekte matte & voffsing :D haha, och Issa hittade på en historia om mattes & voffsings resa, vi for från vårt vackra hus i Alperna till Atlanten, när vi hade kommit till Atlanten dödade matte en isbjörn. Med sina egna händer. Jaa, hon hade väl sågat av voffsings klo men ändå! Hon stack den rakt i hjärtat! Sen tog vi oss hem igen, och allt gick på bara 3 dagar. Vi korsade först öknen, sen kom vi till New York, sen till Sundsvall och sen till nåt konstigt namn. Fast vi vart less och fick åka krigsflyg. Eller haha, det går helt enkelt inte att beskriva Issas saga, man måste höra den med hennes ljuvliga stämma för att förstå hur otroligt händelserik & intressant den är. Det var dock bara jag, Jonna och Annika som orkade lyssna genom hela! Och juste, jag och Issa har fått en ny liten vän idag. En liten flicka på maten, hon heter Emma och är 6 år. Hon sa till Issa "Vad heter du?" sen frågade hon mej samma sak, jag hoppas vårat vänskaps band ska hålla livet ut. Läju.
Min morfar är här och ska göra maten idag, jag gissar på att det är makaroner. Jag hoppas att det är makaroner! Det är verkligen det godaste som finns. Speciellt Karros mammas stuvade, mmmmmmmummmsssss...! Annars är det nog potatis. Eller pärer som morfar säger. hih,


hejdå!


Kommentarer
Postat av: karolina

en liten flicka frågade mig idag på maten också:

-vad heter du?

-karolina, vad heter du?

-alva

-jaha, vilket fint namn



dom var säkert kompisar :)

2009-03-20 @ 17:06:00
URL: http://karolinawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0