en smak av sommar

hejallesammans, vet ni. jag hade helt glömt smaken av hallon och jorlegubbar (jordgubbar, jag har sagt jorlegubbar sen jag var liten och kan inte sluta med det), också såg jag att mamma hade köpt hem det för att fixa en tårta till pappa för han ska bli frad idag. också smakade jag ett hallon, den smaken var inte bekant och den smakade konstigt. alltså den var äcklig, annars så brukar jag älska hallon. men det där var ju ett köpt hallon så det kanske är skillnad..? men iallafall, så visste jag inte om jag skulle våga smaka jorlegubben.. men så smakade jag. OOOOOOAAAAAAAAHHHHHH! åh vad jorlegubbar är gott! <33333 om jag inte hade varit så fruktansvärt mätt efter all kyckling och ris som jag precis hade ätit så hade jag antagligen slukat alla jorlegubbar. och det var ju tur att jag inte orkade det, för då hade det ju inte blivit nån tårta.. fast å andra sidan, så tycker jag ändå inte om tårta. eller tårtan tycker jag oftast om, men liksom inte grädden eller kletet som man har i. bara tårtbotten. men glasstårta det gillar jag! och det är grädde på den här. sug. jag vill inte ha grädde, det är så himlanshimlans äckligt. smakar blä och man får ont i magen. och grädden ligger liksom precis under jorlegubbarna... och nu sa ludvig att det skulle vara både hallon & jorlegubbar på tårtan. äh, strunt samma.

här får ni en fin bild att titta på:


image24



mmmmmmuuuuuummmmmmmmssssssssss :) fast nu vart jag lite småsur på tårtan, haha. fast den ser väldigt väldigt god ut, det är en bild på den. det är såhär typ kladdkaka som tårtbotten, och sen är det grädde och sen skivade jorlegubbar på grädden och sen kladdkaka som tårt"topp" och sen är det rinnande choklad på det.. mm.. .ser värsta smaskigt ut! haha. men nu ska jag hjälpa till att fixa lite tror jag.



hejsvej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0