grattisssssssssssssss

DADADADADADdADADADADANAMNASDJKA :D jag måste få berätta en sak! nu! med en gång! wowho! tjingaling! bang bong! nananananan! nä okej, men iallafall, jag sov ända till klockan 10 idag:D eller 09.58, om jag ska vara mer exakt. det kändes bra, eftersom att jag inte vaknade innan klockan 9 iaf, men nåt som kändes mindre bra var att jag hade fått mens och bara för det kommer det säkert bli värsta fin vädret hela veckan :o buhu.. och bara för det så gick jag upp och fikade flingor och mjölk. nä, inte bara för det. jag var hungrig. och sen tog jag en halvtimmes-promenad med hunden :) jag kommer måsta göra det typ varje dag i en månad :o eller inte ta en halvimmes-promenad, men gå ut med hunden varje morgon. för mamma ska jobba på dagis i en månad typ, mellan klockan 07.30-13.30, tror jag att det var, och där är ju ludvig också. och pappa han har ju sin papperskungen- butik att ta hand om, och lukas ska gå i fotbollsskola nåra dagar framåt. det är mellan 12-16, och linus har sin dator och tv och där sitter han väl mest hela dagen. så det blir bara jag kvar.. som får "förbarma" mej "över hunden", det där mej utbyts mot dej. det är mormor som brukar säga så, "men linda, nu får du förbarma dej över hunden". också får jag gå ut med henne så hon får pinka. det är ju egentligen inge jobbigt, men ibland pallar man inte förbarma sej över huden jämt. det är inte jämt men.. aja, imorse gick det bra.
och hur det här dagen ser ut, det vetetusan. alltså jag säger "vetetusan" jättemycket nu?:o jag vet inte vad jag har fått det ifrån, men jag började med det idag. jag tror corne har sagt det nån gång, också fastnade det i mitt huvud och bestämde sej för att ploppa upp i mitt huvud idag, den 17 juni. justja! lukas fyller år idag. och det är 3 gången jag säger "justja! lukas fyller år idag" .< jag sa det imorse när jag läste serierna i tidningen, "justja! lukas fyller ju år idag" också vände jag mej om och sa grattis på födelsedagen idag. och när jag chattade med chrissi på msn så frågade hon vad jag skulle göra idag, först ba "jag vet inte" och sen vart det det där igen.. "justja! lukas fyller ju år idag". också nu. hur kan man glömma bort sin egen lillebrors födelsedag på bara.. 4 minuter eller vad som helst typ? :'| det är sorgligt.. jaja, av mej ska han iallafall få en coca cola och en marabou mjölkchoklad, hihi. han har önskat sej båda cola och godis, så då ska han väl få det. det är nog ingen fara att jag skriver ner det här, för han läser ändå inte min blogg vad jag vet och dessutom är han ju inte vid nån data heller.
men jag ska berätta en sak, att det är ju inge konstigt egentligen att jag plötsligt blir omedveten om lukas födelsedag. jag menar, det gnagar ju ändå i bakhuvet och jag kommer på det om jag tänker efter, men varför det inte är konstigt, jo vet ni det? läs vad jag skrev först:o jag har sååå mycket att hålla reda på! jag har koll på vad mamma gör på dagarna, på vad pappa gör på dagarna, på vad linus gör på dagarna, på vad lukas gör på dagarna och på vad ludvig gör på dagarna. puh! jag har vekrligen koll idag. men vetni varför? jo, för jag ska bli jättebra på ansvar. jag vet egentligen inte vad ansvar är, men jag ska bli bra på det. om jag får ett bra ansvar kanske jag kan få typ.. flytta till stockholm och gå på gymnasium där till exempel :D så därför, mina vänner, ska jag få ett jättebra ansvar. jag vet inte var jag ska få det ifrån.. men det kommer väl.
jag tror att ansvar är att man liksom har koll på saker, på vad som händer och att man inte är så slarvig. att man har koll på läget helt enkelt. och inte är så vimsig och borta och så.. oj. jag är ganska vimsig och borta ibland oftast.. det verkar svårt det där med ansvar.. men jag ska träna på ansvar. haha vad fult det låter. hur gör man det då?

äh me nu ska jag hitta på något att göra innan lukas kommer hem och ska fylla år och allt.





hejsvej=)


Kommentarer
Postat av: corneee

yess de är jag som säger vetetusan xD ;)

2008-06-17 @ 14:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0