oj va långt

åh, nu är det den där frågan. den är livsviktig, men väldigt svår. just nu iallafall. för mej. vad ska man göra på nyår. vad man gör på jul är inte lika viktigt, då ska man ju vara med släkten, familjen iallafall. våra jular ser oftast likadana ut; vaknar på morgonen, kollar i julstrumpan, nu på senaste år har det varit bara en lapp i strumpan, som det står att syskona ska samlas och gå någonstanns i huset, också får vi ett paket som vi delar på. det har varit ett airhockey nåt år, annars vet jag inte. vi "leker" med presenten, eller klappen som man säger på julen, och sen duschar alla och så, och ibland vid ett tiden så far vi till farmor och farfar och fikar och öppnar lite julklappar där. men vi är inte där länge, för till kalle anka ska vi vara hos mormor och morfar! så då är vi där vid tre, och då sitter vi spikad vid teven tills det är slut. fast ja, vissa har lessnat på kalle anka och går runt lite för sej själv.. fast inte kan man lessna på kalle heller! och efter kalle är det mat, julbord du vet. morfar ber bordsbön, och sen är det varsågod. efter det är det väl.. hmm, efter rätt. tror det är då det är det. tårta och pepparkaka och sånt, min morfar är expert på prinsess tårtor, men ännu mer expert på pepparkakor. gott!
runt klockan sex så är det alltid någon som ska "gå och köpa tidningen", och kort efter det, så kommer han, tomten! haha, jag älskar tomten. jag blir alldeles glad i hela kroppen och får nästan tårar i ögonen för det är så juligt och härligt då :') hihi. och då är det ju julklapps utdelning, såklart. sen går tomten och tidnings-köparen kommer tillbaka. det är så mysigt! också brukar vi leka en lek också, man slår tärningar och vinner paket typ. det är oftast godis i paketen, jag tycker mycket om den leken. undra varför..
vi är oftast hemma innan tolv, så är det slut. och allt är som vanligt igen. det är ju konstigt, att på bara nån minut så är allt som vanligt igen. så fort vi kommit ur mormor och morfars hus och in i vårat, så är det gamla vanliga tider igen. fast med mer prylar då.. :)
men i år, då blir det inte samma jul. det är ju fortfarande med släkten och så, men i år blir det hos kusinerna. det blir kul det också, förändringar har väl ingen dött av. vad jag vet, kanske om man ändrar medicin utan att doktorn vet om det, men det ska man nog helst låta bli.
nyår! nyår, det är en helt annan sak. det är en väldig högtid, jag funderar på nyårs löften hela året, men det blir ändå aldrig några. godisstoppet som vanligt, men det håller man ju max två veckor om man heter linda henriksson, vilket jag faktiskt gör. i år, i början av året alltså, så följde jag med pappa på hockeyn på godisstoppet, då hade det bara varit 2008 i kanske 8 dagar, då fick jag smaka en liten chokladbit av pappa. fast bara en bit, för jag var ju bara tvungen, och mamma skulle inte få reda på något. då såg karro det som satt några rader längst ner, "men linda!" skrek hon, haha, för hon och jag hade liksom godis stopp tillsammans. så då fick hon också äta lite. men sen så åt jag inget mer, förutom 2 veckor in på året, då fick jag verkligen sockersug när jag hade varit hos karro. jag tänkte "varför skulle inte jag få äta godis för?" kah var bara så himla sugen på choklad! så när pappa kom och hämtade mej så sa jag, "pappa, nu tänker jag inte ha godis stopp längre. kan vi svänga in på ica innan vi far hem?" så gjorde vi det, och jag köpte en chokladkaka. jag smälte den i mikron när jag kom hem, och åt den så snabbt, så att jag spydde 3 gånger.. hm, det var ju mysigt. så det är ju bäst att äta godis hela tiden, så att magen vänjer sej. haha..
oj, frågan som jag skulle svara på då! "vart ska man vara på nyår". jag vet inte vart jag ska vara, linn vill att jag ska komma på nån nyårsmaskerad och klä ut mej till någon disneyfigur. men det tror jag inte att jag ska. pappa ska nog vara hemma och bjuda hem någon, då är jag hemma med dom. eller jag är iallafall i timrå.
då var det problemet löst, tror jag.
snart är det konfirmation. det är inte kul. eller det är väl inte tråkigt heller, men det duger, nästan. skulle kunna gjort roligare saker. men men.. ska iallafall fortsätta ett tag till. men den där svenska kyrkan är så otroligt tråkig, dom har så komplicerade möten också. när jag, johanna och johan var på ett i söndags, så somnade johanna till och med, och jag satt på golvet och smsade. det var bara johan som satt upp, och försökte tappert förstå vad dom pratade om ;)

jag som skulle duscha idag, lika bra att jag gör det nu.
hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0