ett skolit inlägg.

hejsansvejsan, så var skolan igång. fast skola och skola, det är slappt nu den här veckan. börjar halv nio och slutar vid två, hela veckan men nästa vecka börjar allvaret då. har nästan glömt bort hur det är att ha lektioner.. så vet inte om jag ska längta eller inte.
jag tycker att det är riktigt mysigt att kliva upp tidigt och gå till skolan än så länge.. fast jag tycker inte att det är så trevligt när väckarn ringer, då tänker jag "varför så tidigt..". jag hör liksom den tanken som att det är nån annan brevid mej som säger det, som också blev tvungen att bli väckt då. men då är det jag! frääääääääänt liksom.
vi har fått ett schema för den här veckan också! så här såg min dag ut:

8.30-10.00: Antidrogfilm, diskussion, aulan
10.00-11.10: Ute, fotbollsplan
11.20-12.20: Lunch
12.20- ca 12.40: Enkät, sal 36
12.40-13.50: Biblioteksbesök


antidrogfilmen var en film där nåra snubbar i vita rockar som ansågs smarta listade dom 20 farligaste drogerna. jag kommer ihåg att heroin kom på första plats, tobak på 5, och alkohol på 9. eller jag tror att alkohol var på 9. man vart inte så sugen på att hålla på med sånt där när man fick höra vad som hände med kroppen då.. hua. sen satt vi och snackade lite om den, eller nä, inte snackade, det går inte så bra att snacka sånt i mentorsgruppen. alla lever lite i sina egna världar och hänger inte riktigt med vad det än gäller. haha..
och sen var det fysisk aktivitet, BUHÄÄÄÄ, närå.. men alltså, kondisen är ju inte precis på topp sådär efter sommarlovet.. men det har den aldrig vart, så glöm att jag sa nåt. hehe.. körde kubb med karro, issa, totta, annica(?), madde, linnea, viky, johanna.. eller jaja, körde kubb med nå tjejer iallafall. och åh vad linnea skulle vara störnings moment;D haha, hon var i motståndar laget och hoppade runt och skrek "MISS!" och "FJÄRT!" och "PRUPP!" och sånna saker när vi kastade.. fick nästan lust och kasta på henne då.. hehe.. men det gjorde jag ju såklart inte. sen så förlorade vi :( blä, då var det inge kul längre så gick och satt oss och kollade på fotboll. vart ju trött av att bara kolla på dom så det var verkligen fysiskt det! tills pia våran gympalärare sa att vi skulle göra nåt. då stack jag och issa på en promenad. till ica och köpte tuggummin.
sen var det lunch, och BLÄ! på maten!!!!!!! DET VAR LAX NUGGETS! det var som chicken nuggets fast med LAX :o äckligt!! eller jaja okej, jag smakade knappt.. för att det lät så äckligt! LAX nuggets. hua, bara ordet ger mej rysningar.. så tog sallad och en macka istället, och sen så var det sån lång tid kvar tills "lektionen" så vi gick några till viky, och där tog jag ett äpple. och HAHA, stackars karro där! haha, linnea sa åt alla att leka nån lek som hette typ Skatten ute.. men då ville inte jag, issa och karro vara med, så jag och karro gick och skulle gunga där på vikys gård, också ställer hon sej så att hon ska sätta sej och vrider gungan typ, aa, också så ba rinner det vatten ur den rakt över karros ben så det ser ut som att hon kissar på sej! haha, lillgumman, och claudia ba "KARR.....!" hann inte säga klart ens så ba rann det och det såg ut som att hon pinkat på sej på byxorna.. haha, och linnea ba "sådär går det! Det där är Guds straff för att du inte ville vara med på Skatten!", haha;D alltså ingen kunde ju hålla sej för skratt, men det var ju skit kul.. det såg kul ut menar jag, så kul för karro var det ju inte ;p och hon ba höll på "men det syns inte så väl va?!?!" alla ba "JOOOOO!" för det syntes verkligen, det såg ut som hon pinkat på sej, som att det hade runnit från rumpan och ner över hela låret :o haha så viky stog och blåste med hårfönen på hennes ben ;D det såg lite kult ut..



dålig bild men tyckte det skulle va lite små kul med en bild för har inte haft det på ett tag..
sen hände det inte så mycket mer roligt på skolan vad jag kan minnas, på biblioteket så hittade jag ett väldigt sött kusin-par iallafall:



hihi.. och efter skolan så bjöd mormor och morfar barna henriksson på en hamburgare på sibylla, 150gramare, alltså shit vad mätt man blev på den då! Hade jag ätit lunch idag hade jag aldrig orkat den..

men nu ska jag inte blogga mer, har inget att skriva om.. eller jo, alltså när jag går i korridorerna på skolan så känner jag inte igen mej! jag vet inte vad det är, för det är ingen skillnad sen förra året säger dom andra, men jag känner verkligen inte igen mej. det kanske är det att det är så tomt i korridorerna, inte stökigt och fullt av elever som ska på lektion.. kanske är det så, märker väl det sen. eller så har jag bara saknat min kära skola under lovet så jag har glömt hur den sett ut.. eller det kanske beror på att jag inte har saknat den? äsch..


jag är trött. det kanske märks. känner att det inte blev nå roligt inlägg precis. men ikväll ska jag hoppa i säng i tid, eller hoppa, sova i säng, i tid..





hejsvej, nu regnar det tror jag.

Kommentarer
Postat av: karolina

hah, nejnej linda, alkohol kom på 5 plats, sådeså:)

2008-08-28 @ 15:00:25
URL: http://karolinajippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0