080421 <3

hejdär ,


idag var det fotbollsturnering för dom som ville på skolan. på ncc alltså. jag ville inte (a) så jag stannade på skolan med dom andra som inte var där. det var väl lite roligt, eller det var såhär att man var indelade i grupper. 1-6. i grupp 1 var det alla som inte var med från 7:1, 8:1 och 9:1. i grupp 2 alla som inte var med från 7:2, 8:2, 9:2 och så vidare. jag var grupp 2 då, eftersom att jag går i 7:2! det var bara jag, karro, jonna och sophie som inte var med på fotbollen från mitt lag, haha, latisarna.. aja, men det var ju från 8:an och 9:an också så det var ju liksom inte tomt i klassrummen. vi var i sal 36 och fick liksom bestämma själva vad vi ville jobba med. gjorde typ svenska, engelska, spanska, so och sådär. haha och just ja, också hade jag bild sista timmen! tog med mej ett skrivhäfte som jag köpt och typ ritade i det och jag och karro gjorde rebusar till varandra! =D haha, mina vart liksom sådär kluriga. gjorde liksom "sommarlov" och det var typ såhär:

image22
( sol - L = SO
SO + mm = somm
somm + ark - k = sommar
sommar + lo + v = sommarlov )

och hon liksom typ såhär;

image23 = hårspray

haha, göll. sen efter det så tröck corne två gånger med sitt busskort så att jag fick åka med henne, för jag hade glömt mitt busskort. tack :) fast nu är jag skyldig henne en bussresa, haha. när jag kom hem så tog jag ett päron och städade rummet litegrann. satt mej vid datan och sådär, sen ringde fille. skulle vara med han idag, så jag gick och mötte han. påvägen ner till mej så såg vi att matte, isaak och lill albin höll på att riva mattes koja (!) som han liksom har haft hela livet, och nu ska den bort! men matte då:) den ska bli majbrasa iallafall. var lite med dom där, sen så skulle albin och isaak dra så då gjorde jag och fille det också. frågade isaak om han ville vara med oss, för albin skulle typ åka bort. så isaak joinade mej och fille också fick dom leka med min hund medans jag satt och åt. efter jag hade ätit så drog vi till en som hette alex, så han följde också med ut. isaak och fille var värsta taskiga med mej och låtsades som att vi inte kände varandra! :| haha, men sen kände dom mej:) sen stack vi till isaak och var där hela kvällen. haha, och isaak ba vid halv åtta "Vänta jag kommer snart" också gick han ut. vi satt typ och väntade och knappade på hans dator till åtta nånting, och liksom undrade "Men vart är isaak?!". då gick vi och kollade om han var i tv-rummet som var utanför, då såg vi att han hade somnat där stackarn! haha, så började alex och fille typ peta och slå på han så han vaknade. ;) haha, det var roligt. då skulle vi låta isaak sova, så vi gick hem. fick lite gofika, och sen satte jag mej här. det är det som har hänt idag då.


sovmorgon imorgon då, älskar tisdagar! sen blir det kanske jonna efter skolan, inte riktigt bestämt, och sen teater på kvällen. i like! åh tänk att på fredag är det premiär.. gaahh, känns inte som det! eller nja, lite kanske. åh, sista gången vi kan repa imorgon! måste sova nu..


godnatt<3





OCH GLÖM INTE: http://lindahenriksson.blogg.se/teater/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0