en dag som statist

Jag har faktiskt haft "EN DAG SOM STJÄRNA" också, men det är en annan historia.
Filmen som  jag var med i hette "Kärlek, bilar & rökande ekorrar" fast på engelska.
Men så här var det:
Vi kom dit till 9, fast vi skulle inte vara med och vara statister förens 12.30. Damp? Så vi fick sitta och vänta. Och vänta. OCH VÄNTA. Tur att dom hade godis och frukt att bjuda på om man blev uttråkade, men godiset var äckligt så det matade jag karro på ;) När vi väl skulle vara med så skulle vi sitta i ett klassrum och vara elever. Det var en kille som skulle presentera sej, och vi skulle bara sitta. Skratta när han sa nåra saker. Men alltså jag vill inte berätta.. eller nåt! :D
Men det var så att han (som hette Paul Sverkesson) skullle komma upp och presentera sej för att han var ny elev, men han ville egentligen inte. Me han sa "jaha, berätta kort om mej själv... jag kan berätta att jag är ett geni, jag har en naturbegåvning att vara smart." Och han likom seriös, och så skrattade vi åt han. Då sa läraren "intressant... men vad jobbar dina förädrar med då?" Paul : "min pappa... har nyligen varit i fängelse för misshandel.. och min mamma är bedrägerimissbrukare..." eller nåt. Då skulle vi också skratta åt han, men det var en som liksom var seriös. Och det var hans nya kompis. Allt det tog typ 1 och en halv timma.. .eftersom att det var så många omtagningar, och dom skulle filma varenda en av statisternas ansikte för att se reaktionen. Alltså runt 12 omtagningar på bara det, så sammanlagt typ 20 st..
Nästa gång vi var med var nån gång runt fyra (!) och så skulle vi sitta i cafeterian. Paul och hans nya kompis satt och pratade, och för att allt skulle se naturligt ut så skulle vi alltså vara där i bakgrunden också. Det tog typ 1 timme.
Och filmen ska visas upp, men jag kommer inte ihåg var.. men karro ska kanske ta reda på det. Och vi skulle kanske få en kopia, eller få köpa filmen. För jag vill ha den, den verkade bra! Den kommer typ att skickas runt till festivaler och allt. Värsta najs ;) Det var en kille från stockholm, han som var pauls kompis percey, och han liksom visade mej och karro lite saker. Han filmade med filmkameran på oss, så att vi fick se det i en liten tv sen. Fatta vilken kvalle! Kvalitet alltså. Det var så fränt, det var ju som att vara med i tv på riktigt.
Jag hoppas verkligen att det inte var sista gången jag fick vara med på nåt sånt här.  sammanlagt så var vi väll där i.. lite mer än 8 timmar. Och ändå är filmen inte ens en timme, vad jag tror x) haha!

orka blogga, men det var en rätt kul dag, och människorna där var asfräna! Haha, hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Linus

1 steg närmare skådespelerska?
för det var väll det du ville bli?

2007-09-30 @ 00:16:35
URL: http://limpabj.blogg.se
Postat av: linda henriksson

jag vet inte längre, hellst vill jag vara barn hela tiden

2007-09-30 @ 19:05:02
URL: http://lindahenriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0