högtider!

image8 SOMMAR <3
jag måste bara tillägga att jag tkr att issa är himla söt på den här bilden =D<3 jag ser ju ut som oftast jag med.

nanana, idag är det torsdag! yippi, äntligen börjar det dra sej mot veckans slut! :) och imorgon så ska jag fira en kämpig skolvecka genom att antingen åka på janines fest, gå på tottas konsert, åka på w, polar, eller en klubbträff. Och alla är under samma tid. Men jag har ändå bestämt mej, jag ska åka in till Janine en snabbis och ge henne paket & så, men efter typ en halvtimme kommer issa/karro och hämtar mej, och då styrs våra vägar till Domsaga för att höra Totta sjunga. Åh, vad kul! Men efter det, så slutligen, ska vi ta en promenad bort till polar. Jag vet, jag skulle inte gå på det egentligen, utan på bad på w, men pga min fula, äckliga varbobba så kan jag nog inte bada med den! Men på polar kan jag ju åtminstone sminka över den, tur nog. Även om det inte är bästa utvägen men ändå. Och jag tänker inte lägga ut nå pengar på att köpa "utstyrelse" till Polar heller, och förresten så ser jag inte framemot polar så himla mycket heller. Vet inte varför, men det känns inte lika viktigt längre. Jag kanske inte ska gå? Jag vet inte, det skulle ju vara ganska mysigt att bara sitta hemma nerkrupen framför teven i en mjuk & skön soffa med en stor popcorn skål i famnen, och titta på en romantisk komedi. Jag har bestämt mej för att det är den enda sorts film jag borde se, pga mardrömmar. Alltså jag kanske kan se drama också, eller nån action, men det är ändå bästa att hålla sej till komedier med hilary duff och så.  Ja, men iallafall så får jag se. Jag har faktiskt en rätt så lång stund på mej, för polar börjar inte förens om 26 timmar ungefär. Ingen brådska, jag har all tid i världen.
Men vad har jag gjort idag då? Hm, inte så mycket egentligen. När jag inte är med kompisar så är mina dagar ganska värdelösa, och inte fyllda med nånting. OCH DET BEROR PÅ ATT DET ÄR SÅ KALLT UTE. Annars hade jag ju kunnat gått promenader med hunden och titta på vårat vackra Timrå, eller hoppat studsmatta, eller sola eller bada, cykla, eller åkt skateboard. Buhu, jag vill ha sommar. Men nu ska vi inte snacka skit om vintern, som issa sagt. Haha, närå men jag är faktiskt inte så bra kompis med Vintern, så han pratar nog minst lika mycket skit om mej. Fast det finns ju fördelar med vintern, typ att man kan börja mula varandra, göra snögubbar (men det är ju ingen kramsnö..), dricka varm choklad (fast det gillar jag ju inte, men ändå), åka skidor, pulka, men, det bästa av allt allt allt allt ALLT ALLT är, förståss, julen!  <3 Alltså det finns nästan inget härligare. Eller det gör det inte. Det är den största höjdpunkten på året, bättre än födelsedagar! Det är Kalle Anka, god mat, gemenskap, julklappsbytning, och Tomten. Tomten är bäst :)<3
Vilka mer högtider finns det egentligen? Påsken, den gillar jag ju också. Då är allt så gult och kult, och det är påskkärringar och påskharar. Och godis då, men själva godiset är inte det kula, det kula är att man vaknar upp med nånting på nattduksbordet som inte var där när man somnade. Och det är ju påskägget alltså. :) Hm.. och vad mer? Det är väll bara det som är högtiderna, eller? Eller det finns ju midsommar också! Det är ballt, och så himla somrigt. Det bästa med midsommar är att vara hos mormor och morfar. Åka dit och oftast äta Anders kött, och leka en massa roliga lekar och ha tävlingar. Fast i somras så firade jag midsommar ute på Lögdö med Issa och lägret, jag ska nog inte göra det nästa år. Eller jag ska väll gå på lägret, men åka ifrån när det är midsommar så att jag också får vara hos mormor & morfar.
Alltså, det finns högtider under vintern, våren (för påsk är väll typ vid våren?) och sommaren. Men inte under hösten när jag fyller år! Orättvist eller? Eller vänta, högtiden då kan ju vara att jag fyller år. Det räknas väll också.
Men men.. tack för mej, eller nåt.


hejdå!



uppdatering 19.53

hej igen, jag tyckte att det skulle sitta fint med en uppdatering här. Jag har haft värsta julkänslan, jag frågade tom med om det var för tidigt att börja byta gardiner & pynta, men det fick man göra när man ville sa hon, men med tanke på att det är mer än en månad kvar så kunde jag ju vänta till första advent åtminstone SOM ÄR NÄSTA HELG :D så nästa helg är det julskyltning! <3 åh, jag kan riktigt höra bjällerklanget från hästen :)
Ja men jag har rensat ut ur mina lådor. Mina lådor med gamla skolsaker, läxböcker & dagböcker och sådär. Och varje gång när man skulle skriva om drömmar, fantasier, sina drömkalas och allt sånt, vet ni? Allt innehöll pasta.. haha, fatta vad galen man va i de! Eller det är jag ju nu med då.. och just ja, det är lasagne på skolan imorrn! <3
Och det stod en massa. I svenskan liksom "Det är tack vare min bror som jag kom för sent till träningen" "det är tack vare kassörskan som jag kom för sent till teatern" "det är tack vare mange som jag är den jag är idag" liksom det mesta är verklighets baserat, nu kan jag nästan inte skilja på verklighet å dröm .< men det finns ju fördelar med det å!

hejsvejs, nu ska jag åka pulka:)<3

Kommentarer
Postat av: isabelle

linda, kul men ful bild ska jag säger jag bara ;) ååh, jag vill också ha sommar. Asså, jag har kommit på värsta idén! När sommarn är här, då kan man ha en invigninsfest! =D=D=D hahah.

2007-11-22 @ 20:32:59
URL: http://iisaabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0