∞ om du inte vill läsa om julen, läs inte det här.

heeeeeeeeey, nu äntligen så får jag ta en paus. En paus från, hm.. städandet och stökandet kanske. Ja, iallafall så tänker jag inte berätta vad jag har för små saker för mej nu på dagarna.

Eller..

Jo, det kan jag väll! Eller en sak kan/får jag inte berätta. Så det skippar vi, men jag håller på att göra en tidning! Haha! Inte en sån där hopp och skutt linda tidning, utan en mer lugn. Eftersom att kunderna till tidningen är väll mamma&pappa, mormor&morfar och farmor&farfar. Det är en jultidning, typ lite julsånger i den, julsidor och intervju med jultomten... vet ni hur jag fick tag på en intervju med tomten? Haha, jo, jag tänkte som en tomte.. och det  blev faktiskt bra, ingen kommer att misstänka att det är jag som ligger bakom tomte masken ;-)
Men jag har ju inte bloggat sen typ i lördags eller söndag, och jag har städat dom dagarna. Alltså fatta! Jag har städat! Hela mitt rum. Eller det ser mest bra ut eftersom att jag har lagt det mesta i en låda under sängen, och lite i garderoben. Men jag har dammtorkat, för det gör vi hos oss varenda jul. Ni ska bara veta vilket dammlager det blir på bokhyllorna udner ett år.. ja, också har jag dammsugit. Också skulle jag skura, men jag lämnar över det till pappa, han är sådär lagom duktig och lagom slarvig på det, så han klarar det nog.
Och just ja, jag har köpt julklappar! Igår! :) Jag köpte till mamma, pappa, linn, issa, hanna & susanna. Så nu har jag julklapp till mamma, pappa, ludvig (snart klar med den), linn, hanna susanna, mormor, morfar, farmor, farfar och issa. Dom enda som saknas är Linus, Lukas, Karro och Ronja. Gaah, och det är för att jag inte har nån aning om vad jag ska ge till dom! Eller vänta.. nu kom jag på! Aa, jag kom på vad jag ska ge till Linus. Och Lukas, för det har jag klurat på ett tag. Och Karro så troor jag att jag vet, men Ronja har jag inte en blekaste. Eftersom att hon bor i ett annat land, och jag har inte träffat henne sen sommarn så vet jag inte riktigt.. hon gillar ju hästar. Men hon kanske inte gör det längre? Så var det iallafall med simningen. Jag får fundera. Jag vill inte åka till birsta och handla än på ett tag iallafall, jag ska kolla på lite närmare ställen. Som papperskungen typ ;-)
Ja shit vad allt kretsar kring julen för mej. Och det har det gjort enda sen i slutet av september, då nedräkningen började. Just nu är det bara 25 dagar kvar till julafton!!!!!!!!!!!! KAN NI FATTA?! 25 DAGAR? :| Näeru, det är ju omöjligt! Men jag har ju inte så mycket mer att fixa till julen, bara några få presenter och pyntningen (som jag ska få göra på lördag!<3) och.. nä, inge mer. Jag har t.o.m slagit in julklapparna x) Eller dom som jag är färdiga med då.

Haha, ni ba sitter och läser och ni kan ju inte precis hänga med eftersom att ni inte vet vad jag har köpt. Och jag kan ju inte skriva ner det heller, eftersom att det finns en liten risk att do får reda på det.. eller en ganska stor risk, det är ju internet trots allt..

Och fy, just ja. Nu har det börjats igen, Himla socker mage. Jag vill bara ha godsaker jämt, bara för att jag fick smaka choklad av issa i tisdags typ. Jag som inte hade ätit sötsaker på länge, och igår var jag på kalas och åt skit smaskiga kakor och idag åt jag upp skit mycket choklad och fick en sån himla kick. Men det är ju så gott! Men nu har jag faktiskt bestämt mej, inge mer godis för mej i år! Men ni får ju gärna ge mej kakor :D Haha, stor skillnad. Nä men nu har jag nästan kommit på ett nyårslöfte. (Haha, pilutta på alla som säger att jag har dålig framförhållning, jag har redan köpt julklappar och ätit godis, och nästan t.o.m fixat nyårslöfte!). Ja, jag tror att jag ska ha nåt sånt där att jag inte ska dricka dricka på ett år, eller ett sånt där godislöfte. Alltså jag älskar att kolla vad jag klarar och inte klarar, så jag kom på en ny sak nu. Att jag kanske inte ska ha nåt årslöfte, jag kanske ska börja med månadslöften istället! Jag fixar en ny utmaning varje månad, är det nån som har nåt förslag på vad jag kan ha i december? Eller nej förresten, i december skulle jag ju inte äta godis. Men nåt till alla andra 12 månader nästa år, nån som har nåt förslag? Eller nej förresten, jag kom på en massa! Jag kan liksom:

* Kolla om jag kan vara utan pasta 1 månad (level: HARD)
* Typ inte äta nå kött på en hel månad
* Inte knäcka tummarna på en månad
* Inte rapa på en hel månad

Aa, det är 4. Men den sista tycker jag var onödig, för om man inte rapar så är man för duktig i bordsskick och så. Men det kanske Karro vill att jag ska va, men jag kanske kommer på nåt annat. Nåt som jag liksom gör ofta. Inte äta flingor på en månad! Jag äter flingor varenda dag. Eller inte borsta tänderna på en månad?

Oj, nu är klockan tjugo över nio. Haha, även "oj". Men det är så att det har vart så sent för mej den här veckan och veckan innan, så jag vill vara utvilad lite grann tills imorgon. Och tills heljen. För då ska jag inte göra nåt, och då kan man ju inte vara trött heller!
Eller just ja, det är ju julskyltning. En djuuup suck av glädje och inte glädje. Jag kommer frysa. Men, jag kommer få hembakade lussebullar. Vad ska man välja? Det tippar mycket åt lussebullarna, men jag hatar att frysa. Men visst jag ska ju dit, men jag har inga bra skor! Jag har bara mina nike, och dom är ju inte så varma. Också har jag ju lekskorna, men helst inte.. är det ingen som har typ nå sånna där fina stövlar i storlek 35-36 eller så? Jag vill så gärna vara varm och fin på samma gång. Fast jag kan ju ta tjocksockar i tennisarna, men då är problemet att jag inte har några tjocksockar. Haha, spela roll. Jag kan ta lekskorna så får jag en komplett 6-årings outfit. Mina lekskor, mjukisbyxor, storjackan, min blå vantar och en töntig luva. Haha, snacka om att känna sej mobbad.. men det är lugnt! Jag klarar det, jag och issa ska gå runt och göra kullerbyttor ändå. Eller issa kan ju inte, men jag kan göra åt henne :)

hah, hejdå och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0