laggarbergsskola,

imorgon är det skolavslutning. en riktig skolavslutning. Liksom, lyssna på ordet; SKOL-AVSLUTNING. Att man slutar i skolan, och det har man väll gjort i och flr sej. men inte så här på riktigt riktigt riktigt! Ja, ni fattar. för det är allra sista dagen på laggarbergs skola imorgon.. jaja, jag tänkte ta upp några fina minnen som jag kom på:

* Första skoladagen - åk.0 inget klår väll när man för första gången i livet kände sej så stor! Liksom, kolla på mej dagisbarn, jag har börjat på skolan! Inte för att jag minns så mkt, men jag minns att jag sa till karro: "karro nu får du visa mej runt. för du är äldre än mej och har gått i skolan längre". haha, jag sa något sånt. vi gick i samma klass, men hon är ju två månader äldre än jag, så det är väll klart att hon hade gått där längre än jag! Och den där fina samlingen, och när mamma var med, fast föräldrarna fick sitta ute i matsalen. så skulle vi säga när vi var född, och jag visste inte om det var september eller december, för dom lät ju så lika! också skulle vi klappa namnen. Lin-da och Ka-ro-li-na och the-rese och allt sånt där. och ja! också dom äldre, faddrarna i åk. 1 visade oss runt på skolan. det var jenny som visade mej runt. nu när man väl tänker så minns jag allt som om det var igår eller nånting. minns ni ?<3
* Leka fritt - åk.0 det är väll inget särskilt minne, men det är ju nåt som man kommer på att man gjorde då. jag lekte med dinosaurier med hannaf, susanna och isabelle en enda gång. haha, jag tyckte inte att det var nå kul, för susanna skulle bestämma allt då =) och en enda gång så skulle jag gå ut i skogen och leka, det var bara jag och oliver som skulle ut. så gick jag ut i skogen, också var min brorsa/idol där! jag skulle gå och prata med honom, men så kom tjejerna i hans klass och sa att jag inte fick. jag blev skit ledsen och sa till oliver att dom hade sagt så. "ska jag säga åt dom?" sa han. neej, det tyckte jag inte. haha =) annars på dom dära leka fritt så brukade jag rita i
ritboken min eller skriva berättelser. remember ? <3
* Inlåst på toan - åk.0 det var när jag skulle på toaletten, så låste jag och gjorde det jag skulle. men jag kunde helt enkelt inte öppna dörren! jag bankade och vred och höll på med låset, men det gick verkligen inte. jag, liten och vettskrämd skrek "HJÄLP!!!!!" så himla högt jag bara kunde typ tusen gånger, och till slut så hade nån inne i 1-2:ans klassrum hört det och sagt till agneta att det var nån som tjöt hjälp innifrån tjottan. hon kom och hjälpte mej och förklarade hur man låste upp, haha, jag kan det än idag!
* Första dagen - åk.1 då var det första dagen i ettan! Jag minns att vi hade fått gått in och jobbar eller kollar där inne i 6-års också, men nu så skulle vi dit!! det var ju 1-2:an som hade det klassrummet, så när jag kom dit och såg att dom som gick i 1:an förra året var kvar, så trodde jag såklart att vi var lika gamla som dom nu. (trodde det ända tills jag började 2:an;D).. oliver hade råkat gått in i 6 åringarnas klassrum först x) det minns jag som om det var nån timma sen ba! Vi hade samling och lite sånt. Jag kommer inte riktigt ihåg, bara att jag fick sitta vid samma bord som rebecca, oliver och adam. och rebecca och jag vart värsta bra kompisar! jag hade ju egentligen jenny som fadder, men vi fick byta så att jag fick becca istället, eftersom att både hon och jag ville det. också hittade jag på och sa att jag var mobbad, för att jag ville att dom skulle tycka synd om mej x) jag bara; "rebecca, vet du dom mobbar mej." "vadå, vilka dom?!?!" sa hon helt förskräckt. "eeh, några stora pojkar". och hon hade sagt det till agneta, men hon förstod nog att det inte var sant :)
* Pernilla - åk.1 ja, här började pernilla-livet. hon hade börjat i 6:års, medans jag i 1an. jag tyckte att hon var så himla grym, den där lilla ungen =) så en dag under vintern på skolan så frågade jag henne om jag fick vara med henne, och jaa..det fick jag väll! sen så var vi med varandra nån dag efter, när linus och pillas brorsa patriks klass hade lucia hos oss när jag bodde i kappellet, då var vi i mitt rum och staplade upp stolar på varandra och hoppade från dom ner i min säng ;D vi skrattade och skrek och hade så himla kul, så vi fortsatte att vara med varandra typ varenda dag ;) synd bara att hon började i röd och inte grön när hon började ettan, vi ville ju så gärna gå tillsammans.
* Första skoldagen - åk.2 då kom dom som hade varit sexåringars halva klass och började i 1:an när jag började tvåan. sanna var mitt fadderbarn då, men senare fick jag byta tiill alexandra. då förklarade jag för sanna att ví INTE var lika gamla bara för att vi delade klassrum, utan att det var ettorna och tvåornas klassrum tillsammans, men det visste redan sanna ;)
* Pussjagis - åk.2 jag var inte så mkt med dom i min klass, utan mer med dom som var ett eller två år yngre. ja, pernilla alltså. det var pussjagis med dom smågrabbarna då, haha, jag gillade typ emil kb då minns jag x) hade pussjagis ända till åk.3
* Flytten - åk.2-3 värsta tiden i mitt liv. jag ville verkligen inte flytta ifrån laggarberg! men det vart så ändå. flyttade hit till vävland. bajsbajsbajsbajs. det var vad det var, också fick man busskort också ;s det var onödigt, men skönt. men det vart bra där ändå, och fick aaaaas många nya kompisar. grannen frida var jag med då också.
* Vitskolan - åk.3 också började man i vitskolan också, verkligen ÄNNU större. hur himla stor kunde man bli?! jag höll kvar lite vid pilla då också, men nu vart det ju mer med dom i min klass eftersom att vi bara var en klass i rummet. christina var lärarn nu, hon var riktigt smart tyckte jag! lärde mej engelska, och var värsta bra på det.
* Gå om ? - åk.3 aa, jag behövde inte gå om, men jag ville. jag ville ju gå med dom som var ett år yngre - pilla, mathilda, moa, fanny och alla dom. det var ju liksom dom som jag var med, men jag stannade kvar i klassen ändå. och mange fick ett stort pluss i mitt liv sen trean.
* Bråken - åk.3 bråkade med pilla ett antal ggr nu, vilket gjorde så att vi inte var lika mkt med varandra udner en period, näerå. under en dag bara ;) vi fortsatte som vanligt och så
* Killar till tusen - åk.4 joo.. då var det killar;D men det var typ dom som var ett år yngre. vet inte varför jag tog upp den här punkten, men jag har en hel massa minnen från det ;D jag, pilla, jonte och matte var värsta mkt med varandra då. eller ibland i alla fall. vi tyckte att vi var värsta gänget.
* Hanna Therése Karolina Linda - åk.4 nästa gäng. asså jag, totta och hanna var med varandra typ JÄMT! alltså det var typ värsta bästa tiden då. ví hade så himla kul! vi var nog världens galnaste tillsammans. hannam och jag var skita mkt med varandra, och skrev "fina" brev och sånt ;) men det var bara det året som vi höll ihop, allt har sin tid typ, och den här tiden klår det mesta ;D
* Bästa året i mitt liv - åk.5 alltså. det var det bästa i hela världshistorien. jag är så HIMLA glad att jag har mkt av det som hände ner skrivit i min dagbok, jag var så mkt med karro, hannaf och susanna då. då var det vi 4 - och det ska det vara! för vi är bäst tillsammans. vi hade så många planer, vi skulle spela in filmer, skriva böcker, ja allt! och en som var mest och bäst under hela åk. 5 var...
* Mange - du är bäst. du har liksom stöttat en och fått en att le varenda dag! du var liksom ingen lärare, du var... en hjälte, eller nåt sånt. och när du skulle sluta på skolan klarade jag bara inte av det. du är bäst. bäst bäst bäst bäst bäst! om du bara hade fått jobbat kvar på skolan, så skulle det vara den bästa platsen på hela jordklotet <3
* William Wallace - åk.5 japp, det var mange och susanna som fick till det här. det här ska ändå vara före "bästa året i mitt liv", för det var efter att jag såg "braveheart" som vårt gäng började. för er som inte har sett den så säger jag bara - ni vet inte vad livet är =D eller nåt, ni måste se den! spela roll vad du gillar för filmer, så se den hära. jag och susanna ville bli precis som william. så vi 4 (linda,karro,foppa,sussa) gjorde upp värsta planer. (haha, ni skulle bara veta ;D). tufft (;

* Åk.6 - tänk vad tiden går, nyss så var det vår. ja, tänk vad mkt man har varit med om på den här skolan. jag kommer på så otroligt mkt nu som jag borde ha skrivit med som har hännt tidigare, men du orkar nog knappr läsa halva den här då ;) och nu i år så har vi hunnit med mkt också - ny elev, musikalen, boda borg, tältning, skateboard, blå slinga, .. ja, jag kommer inte på nåt just nu, för jag har kommit på så mkt annat =) men nu vill issa läsa min blogg, så jag ska avsluta den snart. kanske min sista blogg i sexan, för jag vet inte om jag bloggar imorgon. men det gör jag nog. så hejdå sexan och hejdå klassen och hejdå laggarberg.... hemskt.

och förresten, du som har läst från det allra förstaordet till det sista, ja, du har ett himla tålamod =D skriv hur långt du pallade läsa ;)

puss&kram från en stolt 6:a ;)


Kommentarer
Postat av: isabelle bergman

jag pallade läsa aaaallt :)

2007-06-06 @ 17:45:55
URL: http://iisaabelle.blogg.se
Postat av: Linus

Otroligt att jag lyckades läsa igenom
världens längsta blogg. Ska bli kul att möta lärarna i brännboll imorgon, hoppas på att skuta nån i huvudet(hoppas på 3:ornas lärare)gud vad jag hatar henne.
a juste tänk att du kommer ihåg allt det där kommer nästan inte ihåg nått alls XD
å ja mange var schysst synd att han inte var med oss i år också ;(

2007-06-06 @ 18:01:19
URL: http://limpabj.blogg.se
Postat av: Therése

Usch så mycket du kommer ihåg då! ;P Läste hela alltihopa.. xD Nu minns jag hur roligt du, jag och hanna m hade tlsmns! Kan inte vi vara med varann på sommarlovet typ? Återuppleva gamla minnen.. x'D Aja, syns på avslutningen ikväll! :)

2007-06-07 @ 14:09:02
URL: http://thrsgrnlnd.blogg.se
Postat av: Karolina

jag klarar inte av det här, jag vill inte sluta. Jag vill börja om hela skolan igen. Jag kom värkligen ihåg hur roligt vi hade.

2007-06-07 @ 16:36:23
URL: http://karolinajippi.blogg.se
Postat av: linda henriksson

haha vad kul att ni pallade genom allt ;D och det är inte så kul att sluta skolan, jag vet. men det är tur att vi inte är senila än, så vi kan minnas den här tiden LÅNGT framåt :D<3

2007-06-08 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0