min moppe säger ifrån

godmorgon!

vet ni när jag gick och la mej igår kväll? kvart över tio låg jag sovklar i sängen! och inte tog det så många minuter innan jag somnade in, känner mej utvilad idag! självklart vill jag egentligen somna om och sova vidare men inte lika väl som jag har velat dom andra dagarna.

men nu ska jag berätta om min moppe! som ni vet så gick den inte igång i onsdags, när jag skulle få igång den på jobbet så fick jag stå och kicka för knappen ville inte funka men den gick inte igång ändå! innan jag började kicka och hålla på tappade jag den i marken, det kan ju ha nånting att göra med att den inte gick igång. läckte ut nån orange sörja, vet inte vad det är men jag gissar på bromsolja. aja fick ju igång den på kvällen efter lite slit, så börjar pappa gasa när låset sitter på! så det åker ju in under moppen med världens fart, slog säkert sönder nånting därinne. men men, kunde köra hem den alldeles fint iallafall!

så var det bestämt att jag skulle köra in den på verkstad på torsdag, alltså igår, så jag börjar köra och det går jättebra och förstår inte varför den ska på verkstad för då går den fint att starta. så när jag nästan kommit till citygross börjar den låta jättekonstigt och den går inge bra alls!! så jag stänger ju självklart av den, och sen när jag skulle starta den på knappen så gick inte det, det lät inte ens något.. och batteriet kan väl ändå inte vara slut, så länge har jag inte haft moppen! jag är väl bara inne på fjärde månaden nu med den. a men sen klarade ponthus av att kicka igång den, men när man gasar så rör sej inte hjulet. det låter som att man kör men hjulet rör sej inte ur fläcken, men rulla gick bra! så vi fick rulla moppen bra långt innan pappa kom med släpvagn och hämtade den, så ska han in med den på verkstaden nu på morgonen. för verkstan hann stänga medans vi kämpade med att få igång den och rulla osv..



det var min historia från igår. sen gick vi till skönsberg efter att pappa hämtat moppen, träffade linnéa och nijat på hemköp så vi följde med dom  till skolan där sebbe, sanella och oktay var :) så var vi med dom sen träffade man väl lite annat folk! tog tjugo över nio bussen hem.

men nu ska jag upp och kissa och göra mej klar för sista jobbdan den här veckan, woho!!
hejdoo =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0