min dag

min dag började med att mamma väckte mej prick 7.12, jag flög upp ur sängen som ett himla skott och stack och pissa, tvätta ansiktet, klädde på mej, och satt mej och fikade. Så långt hann jag innan jag ångrade det. Jag skulle stannat kvar i sängen och sovit, för jag orkade verkligen inte med skolan... Det har blivit så på sistone, det mesta jag säger är "Jag orkar inte mer", liksom.. jag vet inte. Men jag stack till busshållplatsen ändå, klev på bussen, satt mej med susanna, och kom till skolan.
Första lektionen var typ tyst läsning eller nåt. Och sen läxförhör, men medans så var jag och hämtade ett papper om KM som skulle in i dag. Så, jag fick skriva glosorna i min ensamhet. Fick alla rätt! Många fick det, så vi slapp svenskan. Synd, eftersom att jag var så duktig.
Dagen gick på som vanligt, och efter skolan så hakade karro på hem till mej. Fett med kul, du och jag vi kan fira jul :D (en anton&affe låt). Vi lagade mackaroner och korv, snackade, och planerade lite till boda borg. Kul blir det nog! Men om alla ligger och sover så är det en DJUP besvikelse. Men jag ska fråga pappa om jag får låna hans digital kamera och knäppa kort! Men nu ska jag inte komma av mej. Efter att jag och karro hade snackat lite boda, så drog vi på oss varsin Linus garderobs-tröja och stack ut. Vi skulle kasta ägg <3 Haha, vi tog ett okokt och ställde oss en meter ifrån varandra och kastade lyror. Om man tog lyra, vilket skulle vara väldigt bra eftersom att ägget krashade annars, så fick man ta ett steg bakåt. Vi kom alltså längre och längre ifrån varandra. Och så kastade karro till mej, jag tog det inte, jag hädde fram ena handen för långt fram, och mitt lillfinger fick ta smaällen. aj! och ägget krasades mej. Jag fick ägg i håret, på armarna, i ansiktet och på tröjan. Du skulle sett din min!!! sa Karro. Och ja, det skulle jag gärna velat! För jag vart helt stel, och ba typ "shit, ägget rinner i fejset på mej" gaaash va kul det vart :D helt sur vart ju inte mamma, hon menade att hon tyckte att jag skulle vart född till kille, med mina påhitt. Men det var ju Karros idé, sa jag då. Då tyckte Gunilla och mamma att vi båda skulle bli född till killar. Liam och Kiam skulle vi heta då, snygga namn, men karros var ju lite ovanligt (;
Och Karro stack just. Ska väll hitta på något mer idag, jag vill ta en dusch så att ägget försvinner, och sen vill jag ut och busa med nåra! Och förresten, om jag är hemma och är ensam (utan kompis alltså) och har gott om tid på mej, så ska jag blogga innan jag loggar in på lunar. Det har jag bestämmt. Men nu har jag ju bloggat :)
så,

HEJDÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0