ja tack, jätte hjärna!

Nämen, vet ni vad jag gör? :o sitter och äter äpple! Jag har varit jättedålig på att äta frukt, grönsaker och kött den senaste månaden, men nu ska jag börja! Jag har fått "anfall" och blivit svimfärdig flera gånger i veckan i nån vecka, så kom jag på att det måste varit för att jag inte äter ordentligt. Var till och med och kollade på kosttillskott på apoteket, men så knäckte jag ju idén att det var ju både billigare och bättre att börja äta dom tre grejerna liksom.. hjärngympa. Åh, på tal om hjärna så har jag jätteont i vänstra hjärnhalvan. Vad är det man tänker på med den?

Ska googla på det..

Den vänstra halvan rymmer medvetande, språkförmåga i både tal och skrift, matematik, logik, analysförmåga samt jagets historiska aspekter och framtidsplaner. Den arbetar sekventiellt, vilket innebär att den koncentrerar sig på en sak i taget.

Huh???? Hur kan det komma sej att den halvan är skol-tänkar-halvan, så har jag inte ens varit på skolan idag? Jag har ju haft friluftsdag och varit i friska luften! Det kanske var för den där frågeslingan med alla frågor på.. ansträngde mej kanske lite för mycket. Jag menar, jag och issa fick ju faktiskt 2 av 10 rätt.. Eller så är det för att jag inte har pluggat. Men det låter inte heller så sannolikt, jag menar hur mycket får jag gjort i skolan..? Kanske ska skicka in till hjärnkontoret och få svar. Som dom sa, fråga mer så får du veta mera! Har levt upp till det mottot ända sen jag var 7 år :') Haha, nej jag skojade. Eller jag frågar väl kanske en hel del, aa okej.. det gör jag visst det. Jag frågar om det mest möjliga och omöjliga, men sen vart jag traktad som dum bara för att jag hade så.. typ.. annorlunda frågor. Så jag frågade inte så mycket mer i sjuan, men nu är jag på banan igen. Mitt mål är att kunna allt i världen innan -09 är slut.

Förut så tyckte jag att allas motto borde vara "Lev varje dag som om den vore den sista", men då var det ett antal icke ungdomar som sa åt mej att det är bättre att jag tar hand om mej och ser till att det blir ett imorgon. Fast jag körde ändå på "lev varje dag som om den vore den sista", fast i smyg.. hehe.. busigt!

Jag känner mej dryg och utan idéer. Ska iallafall bara vara hemma hela dagen, som planerat iallafall. Har varit borta hela förra veckan förutom när jag kom hem på kvällen och sov, kanske att jag åt mat efter skolan innan jag stack ut igen. Sen så var jag hemma i några timmar igår då, men då var jag liksom ensam hemma utan familjen. Mamma och pappa tycker att jag borde lugna ner mej, ser ingen anledning, jag har ju kul ju :) och det är ju det som är braaaaa! Fast så tycker dom att man inte ska ha kul jämt också, och det är ju sant.. då kan jag vara hemma nån dag ibland och ha tråkigt, så sen när jag kommer ut så har jag jätteroligt för att jag bara varit hemma, så jag slås med häpnad av hur kul det är att vara bland människor! Fast då kanske det blir så att jag tycker det är roligt hemma, och bara jobbigt att behöva åka nånstans. Hmm? Äsch, vi kör på den hära; ta dagen som den kommer.

Haha, som att jag inte gör det.. det är ju därför jag har fullt upp hela tiden, för att jag får nån idé för vad jag ska göra den dagen och då måste jag slutföra den till vilket pris som helst. Ingenting ska sparas, allt måste fixas nu, nu, nu!
Så fungerar jag.

Mjajajajajnjanajanajjajaa. Har iallafall solat idag med issa & johanna, det var skönt och jag hoppas på en finfin bränna tills imorgon. Den kommer ju inte på en gång för mej, den ligger innanför mitt skinn och gruvar sej för om jag ska bli missnöjd eller inte. Blir jag missnöjd då får det skuldkänslor och blir generad, och då blir jag alltså röd istället för brun. Det händer ju också att den har bra dagar, då den gör mej lycklig genom att bli brun! Då drar jag fram förlovningsringarna på stört.

Här kommer lite bilder sen dagen iallafall, tänkte korta av inlägget här.

en glad bällenor

en nöjd gissabelle

en dansande binda

en sagolik fabrik

en fundersam dadam

Kommentarer
Postat av: issa

va bra att du äter frukt :D och att du skrivit jättelångt :D jag har saknat dina långa inlägg! wihooooooo

2009-06-08 @ 15:14:08
URL: http://issabergman.blogg.se/
Postat av: karolina

"lev varje dag som om den vore den sista", fast i smyg.. hehe.. busigt!



hahahah!

2009-06-08 @ 16:16:37
URL: http://karolinawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0