din syn på kärlek

Dag 5



Eh fattar inte direkt frågan.. syn på kärlek? Det behöver ju inte vara kärlek till någon man är kär i, finns ju kärlek för vänner och familj också men om vi säger kärlek som vi alla känner den, dvs kär och förhållanden osv..

Jag har både älskat och hatat kärleken, mått illa av att se kärlek, sagt aldrig mer kärlek osv.. men kärlek är nånting vi alla är beroende av, vi människor måste ha kärlek. Eller ja allt och alla måste få kärlek för att fungera!

Ni har väl hört om bebisen på ett barnhem utomlands? Hon fick bra mat, mycket sömn men inte en enda gnutta kärlek och hon dog och nej hon hade ingen sjukdom.. dom tror iallafall att det var därför hon dog, för speciellt som spädbarn måste man väl få kärlek!
Kärlek är en stor del av livet och även om man säger att man aldrig mer ska ha nånting med kärlek att göra för man blivit så sårad eller sviken, så kommer vi ändå sakna och behöva kärleken i slutändan.

Sen att man inte tror på kärlek är en annan femma, men alla behöver kärlek.

Jag tycker att kärlek är underbart, när man har någon man älskar och blir älskad tillbaka, att ha nån som är "ens egen". Asså mina föräldrar är gifta, kära och jag har fått så otroligt mycket kärlek i mitt liv av mina familj och vänner så självklart har jag en bra syn på kärlek, nu iallafall. Skulle det skita sej mellan mej och Ponthus och det skulle ta slut så vet jag inte vad jag skulle tycka. Det beror ju på varför det tar slut osv.. men när man har kärleken och allt fungerar så är det det absolut bästa som finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0