man skall icke ljuga

mina tegelstenare har försvunnit :'( sidan som dom fanns på finns visst inte längre, ska leta reda på nya.
idag har jag och johanna lärt oss att man inte ska ljuga. det har jag ju vetat sen länge, men vi lekte äventyrliga idag. vi var först hos henne, så tänkte vi gå hem till mej typ. så på vägen hem till mej så stannar vi på busshållplatsen och bestämmer oss för att åka nånstans med bussen, kommer fram till att vi ska kliva av på birsta. så ringer johannas mamma när vi sitter på donken och frågar vart vi är, då sa johanna att vi var på birsta och att vi redan varit och ätit korvstroganoff hos mej. "vem hade fixat maten då?" sa johannas mamma, "ehh.. hennes bror" sa johanna då. hahaha, som att han kan göra nåt komplicerat! Inte nån av dom. sen ringer min pappa, och säger att han ska hämta mej närsomhelst. "men jag är inte hos johanna" sa jag då, "jag hämtar dej vart du än är", sa pappa då. "jag är på birsta" sa jag. då vart han tyst. haha.. jag skulle ta bussen hem sa han. och nån gång därimellan hade jag pratat med mamma och sagt att jag hade ätit hos johanna också, men det hade jag ju, klockan tolv ja. inte klockan fem. sen hade visst min fader ringt hem till anders, johannas pappa, och frågat vart vi var.. då sa anders att vi var hemma hos oss (hos mej alltså) och åt. men det var vi ju inte! så det körde ihop sej lite där och dom fick reda på att vi inte ätit hos varandra. busigt! neeej, busigt kanske är fel ord. pappa vart väldigt besviken. men sen så var han inte det längre tror jag, men vi ska inte hitta på såna där onödigheter längre :) jag och johanna satt dessutom och åt på donken när dom trodde att vi var hemma hos någon av oss och åt.
det blir en tidig kväll ikväll, ska stänga av datorn om 20 minuter.

så hejsvej :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0