yesterdayyyy

okej, vi tar ett försök ändårå.

det är det att jag ligger i sängen, sitter vid bärbara. och då brukar jag bli trött.. för den är fortfarande sådär nyvaken-varm, mmm. jag har ju liksom legat och ruvats i den hela natten.
åh! det var ju smart ju, visst heter det att man ruvar ett ägg? som hönan gör? så nu ligger min säng och ruvar på mej och väntar på att jag ska gå från en kletig sörja till en stor och ståtlig kyckling.. äsch, det lät inte så bra.
igår så var jag hos jonna, inte bara jag då. kom dit till klockan 18, kanske lite efter då eftersom att jag är ganska bra på att komma sent, hon skulle ju firas ju. hon har också fyllt år! dagen efter mej, lilla lilla jonna. så liten och sårbar.. fyller år så sent på året.. hehe okej. iallafall, så när vi kom dit så var det  väl paketöppning. (och tyvärr så glömde jag min mobil i bilen så kunde inte ta nåt bilder). av mej så fick hon en hundra lapp och en trasig chokladkaka som nikke och några "råkade" bryta av i bussen för dom trodde dom skulle få smaka, haha. men jag öppnade ju såklart inte den, den var ju till jonna. sen så åt vi mat, det var pita bröd och kyckling och massa sallads-grejer, as gott. sen efterrätt var det maräng svischschscshchschshcshcshcsh eller hur det nu stavas. det var också gott.
sen tror jag att vi gick ut efter att vi hade suttit och snicksnackat lite. då gick vi och var med (vi = jonna, janine, jag, issa, elin, claudia, johanna typ) fille, nikke och fredde. vi gick väl runt lite ute men stack hem till jonna och kollade på film istället. haha, först så skulle alla ligga/sitta i sofforna, sen så ville alla ligga på golvet. det var nog för att jag hade gjort en sån bra säng på golvet av massa kuddar (y) fast det sängen fick ju bara jag plats på, så den gick sönder när alla utom issa och johanna som låg och sov i varsin soffa kom och la sej. minns inte vad filmen hette, men det var nån med jack black där han var en munk som ville bli brottare. vet inte hur den slutade, men det var väl nå bra. eller jo! det var ju så att alla barnen åkte i en buss och åt glass. så vare.
sen tror jag att tarzan åkte på, den otecknade. den var som filmen på so:n när dom ska visa hur apan blir till människa.. hm, den teorin tror jag inte på iallafall. det var så fult för dom pratade typ ingenting på tarzan;d, bara ap språket som ingen kunde. eller kanske att jonna kan det? haha, närå.
vid tolv så kom min pappa och hämtade mej, skjutsade hem mej. då var jag så trött så jag gick jag och la mej på en gång typ.

det var det, nu har jag ju berättat lite. blev ju ett inlägg iallafall. ikväll ska jag på polar, med vem vet jag inte riktigt. issa tror jag, och karro kanske om hon är frisk. sen kanske jonna och janine, vet man aldrig. kanske johanna skulle med också. men man går ju runt med alla där borta.



pyss

Kommentarer
Postat av: issa

jag kommer till dej sen :)

2008-09-27 @ 11:30:01
URL: http://issabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0