ORKAR INTE VARA VAKEN :*(

hejdär,

i helgen har jag varit i farmor och farfars stuga, i hästnäset. mysen. jag tror att stugan heter så, eller så var det nåt annat. men det var nåt med mys iallafall.. kom dit i lördags, på eftermiddagen efter att ha kollat på lukas match på hans cup, den hette lilla vm. dom vann den matchen, med typ.. 5-2, men dagarna innan hade dom förlorat 2 matcher och fått 1 oavgjord. så det gick ju inte så kung, och på kval matchen fick dom möta sitt "eget" lag. för lukas spelar i ifk timrå blå, också fick dom möta ifk timrå vit. det var ju lite osis.. för då hade ju timrå ändå bara en channs att vinna hela cupen. men blabla och sen åkte vi till stugan dårårårårå, men det har jag ju redan berättat. gjorde inte så mycket på kvällen, spelade nåt spel som hette spingo. det var ganska kul.. men bara lite.
det är ganska mysigt där uppe ändå, i stugan. dom har 3 stugor på "gården". en storstuga där dom har kök, altan och allrum/vardagsrum, och soffor som man gör till bäddsoffor. också har dom tv där. och sen har dom en till stuga där farmor och farfar sover i, vet inte vad man ska kalla den men det finns en dubbelsäng och vatten där iallafall. hah.. och sen en till, den heter lillstugan. därinne finns det en garderob och en bäddsoffa, där inne fick jag sova heeelt ensam. skönt! kunde sova ut och allting.. eller sova ut och sova ut, ludvig knackade på rutan vid halv elva men jag tycker jag var "utsövd" då. gick in och fikade frukost och sen så vet jag inte vad vi gjorde, man tar det väl mest bara lugnt däruppe. men badade gjorde jag iallafall :D jag och lukas och ludvig, måste ju säga att jag var modigast av alla. i först var jag också, och doppade mej först. och den enda som inte hoppade och frös och allt, eller vad man ska säga ;) men inte var jag som lukas skulle ha varit, han skulle ju skrytit om att han doppade sej först hela dagen han. jag sa det bara 3-4 gånger, sen glömde jag det nästan. också rodde jag :D med lukas. där var jag bäst också! lukas kunde inte ens ro, lillponken, och inte ville han bli blöt och hjälpa mej skjuta ut båten i vattnet heller. men det var han så illa tvungen till! OCH HAN KUNDE INTE RO:D oj, det hade jag visst redan skrivit. hahahah, men själv ska jag säga att jag var som värsta piraten, kungen på vattnet. haha. jag pallar inte blogga nu egentligen men jag pressar mej..
sen drog vi hem efter vi hade ätit middag där, och gissa vad jag gjorde när jag kom hem då?! justja, kollade på anki & pytte.. :$ men jag menade efter det, tränade i gymmet :D haha, så stolt jag är. jag ska bli värsta vältränad och allt. eller nä, jag bara skojade. jag var lite uttråkad/ledsen för att anki&pytte tog slut så jag var tvungen att gå ner och springa bort min sorg. eller inte. men åh, anki och pytte är så bra.. haha, så nu har jag skrivit in i kalendern på telefonen så att jag inte missar det nästa gång..
åh orkar blogga jag vill sova :'( har ändå inget att skriva. förutom att i fredags vid 3, oj då var det ju lördag, så skulle jag "smyga ut" och vara med nåra, så jag typ skulle hoppa genom fönstret men så kom mamma och "upptäckte" mej. hon och pappa vart sura, och jag fick värsta utskällningen.. och sen pappa ropade till dom jag skulle vara med "linda ska inte ut inatt, så det är lika bra att ni går hem och lägger er!" , det skulle ju kunna vart pinsamt och jag orkat brytt mej. öh, fast det orkade jag då. men inte nu. är för trött..



haha , go'natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0