de senaste dagarna ..

hejhallå allesammans,

nu känns det som att jag inte har bloggat på eeeviiiigheeeteeeer. tror inte jag har det heller, eller kanske bara nån rad har jag väl bloggat. men inte riktigt bloggat, sådär stooorbloggat. det är för att jag inte ha haft tid. i förrgår blev jag väck 11 av att mormor öppnade dörrn och ba "LINDA! vill du följa med på birsta när jag ska köpa skor?" jag hade väl inget bättre för mej.. så jag följde med. hon köpte mej en tunika/klänning som jag ska ha på kusins bröllopp också. det var skitsvårt att hitta nåt som båda skulle godkänna. om jag hittade nåt så var det väl nåt svart-grått kort tunika eller så.. men den skulle vara fin sa mormor, inte vardaglig. eller nåt sånt där. fast det jag köpte var ganska "vardaglig" ändå. också ska jag väl få låna issas locktång också till brölloppet, om hon nu inte ångrar sej, men annars så.

och efter birsta åkte jag hem, och då kom ronja hit och var med mej. min lilla finländska :') hon flyttade till finland till 2:an, innan det så gick hon i min klass dårå. vi har ju hållt kontakten ändå dårårårårårårå. vi gjorde inte så mycket.. ludvig blev typ less på oss, och sa att vi var dumma ;D, för att vi typ satt och glodde på han och ba "äre gott?" när han åt choklad. han ba "mm.." vi ba "vadå, är choklad gott?" också när han gick så följde vi efter och frågade (skrek) "ÄR CHOKLADEN GOD!?" och sådär, hahaha. stackarn. förföljd av oss, kan ju inte vara självaste drömmen precis.
och sen på kvällen hade vi ju inte så mycket att göra, så då bad vi mamma skjutsa in oss till bion. vi såg på "sex and the city", fast det har jag skrivit ju. den var bra. den handlade om.. sex, och en stad. logiskt att döpa filmen till sex and the city då. staden var ju såklart new york, jag vill jag vill jag vill jag jag vill åka dit jag också!!
den började 20.45, eller okej, REKLAMEN började då. filmen började väl typ nio eller strax efter. slutade typ halv elva, eller va? halv tolv var det väl? aa, halv tolv. eller lite innan då men.. då skjutsade vi hem ronjaaaa. inte till finland men till hennes lägenhet som hon bor i på örnen. det är inte hennes då.
när jag kom hem så sa pappa åt mej att gå ut med hunden, jag ville gå en sväng så jag bad issa ringa mej. vi hann knappt prata en minut så hade vi visst kommit fram till att hon skulle hänka på mej ut med sin vovvsing hon med. så vi gick runt med våra hundar till typ, 1? eller typ innan, halv ett kanske. när jag kom hem var dörren låst. haha sjysst, hade redan glömt att dom hade en linda och en zurprise. som inte var hemma! men vi fick komma in, ja, dom släppte ju in oss såklart. så jag kunde gå och sova.

sen är det igår va? jo så är det. hade ställt klockan på 10, så jag skulle vakna då alltså. för jag har så himla svårt att somna på kvällarna så det är asjobbigt.. måste ju bero på att jag sover för länge, för jag kan aldrig somna innan 3. typ. asjobbigt iallafall. men då väckte den mej 10, sen klev jag upp kvart över, och fikade med mamma ute på möblerna på framsidan. där satt vi ett tag. sen gick jag runt vävland-edsgården med hunden, det är så himla skönt att börja dagen så. när jag var ute ringde ronja och frågade om jag ville hänga med på stan, det ville jag väl, sa jag. så när jag hade varit ute klart med hunden kom dom och hämtade mej, så for vi på birsta, inte stan. det var ju birsta ronja! =) alltså shit, ingen shoppar (slösar) som ronja. haha alltså det är kopiöst!
...jag vet inte vad kopiöst betyder, men jag har hört mamma säga det... men jag tror ronja shoppar (slösar) kopiöst.
när hon for hade hon 800 kr med sej, när hon for hem hade hon nada. hon hade köpt upp för 800 på typ 3-4 timmar!!! OOAAHHH! jag hade inte köpt ett piss, för dom hade inte simple plans skiva nu heller. tror inte att dom kommer få hem den. a jag kan ju lika gärna sluta handla på rocks på birsta, för om dom inte har simple plans skivor, näe, då är det ingen bra affär. nix! sakna mej då rocks, sakna mej då!, men jag kommer inte tillbaka förens ni lärt er lite vett!
men en sak var jag påväg att köpa.. ett sån där läpp-piercing. jag vill så himla gärna ha, så himla gärna! men när jag står där och väljer mellan 2 olika, vilket jag skulle köpa, så ser jag henne.. mormor. hon som hatar piercingar av hela sitt hjärta, som nästan börar gråta när jag säger att jag ska pierca mej. (för att göra saken värre brukar jag alltid dra till med att jag ska tatuera mej också.. elakt). jag ba "eh, hej mormor!" hon ba "åh, hej flickor! jag tyckte att jag såg att det var ronja, men förstod det inte riktigt förens jag såg att linda var med. vad gör ni då?" jag "eh.. jag ska köpa det hära!" hon ba "Nej. nejnejnej.. nej linda! förstör dej inte! förstör inte ditt vackra ansikte med sånt där!" jag "Men åh jag vill ju!" också kommer ronja ba "vänta tills du blir 15, det ska jag göra. med att göra i naveln". VA! vad var det där för nåt då? ställa sej på mormors sida eller vad? :(

haha, jag älskar dom. ronja och mormor alltså. dom är så söta. jag ska iallafall vänta tills jag kommit hem från spanien, med läpp-grejen, sen om jag nånsin kommer fixa en piercing, det är ju en annan sak. haha..


men nu ska jag snart fara iväg på dressinen, klockan är ju typ halv nio på morronen. jag fick kliva upp klockan 7! inatt kommer jag nog somna tidigt och det känns SKÖNT! :)




hejsvej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0