teater

tisdag, 23.15

jag orkar inte sova. för jag orkar inte kliva upp, så varför sova isåfall? meningslöst..!

idag var på jag på birsta city med karro, jag köpte en tunika och present till ludvig, till ludvig vart det en pysselbok och en penna. lillpojken ska bli fem :') stackarn, måste börja skolan nästa år. jag lider med honom. plupp! <3

idag på teatern så var det första gången jag inte hade med mej inneskor, jag kunde ju inte ta med mej det på birsta tänkte jag. men just den gången ska det ABSOLUT bli brandövning, haha. vi satt och klagade på att det aldrig blev brandövning fastän det skulle vara det innan jul. och precis då, ja då släcks allting ner och och låtsasröken "kommer" och brandlarmet piper och jag och karro bli överlyckliga :D men så ba "NEJ, aldrig att jag går ut, jag har ju inga skor :O" men så fick jag låna ena av karrobarro. snäääääällllllllllllllllllllllt! (:
jag älskar pjäsen som vi har, den är kul och så, men varför måste jag bli just den gifta marijah? (marijah=maria, da yo-sef=josef. Jesus födelse. Pjäsen heter "Äsch, ett vanligt julspel?"). Och eftersom att jag är marijah och är gift med da yo-sef ska vi sitta och hålla armarna om varandra och "vara nykär och se lyckligt på dess son Jesus". alltså komigen!!! Himla taskiiigt, egentligen alltså! Visst att jag kan sitta och spela sådär på scenen, men inte på repetionerna. men det måste vi. näej, stryk det tack. jag känner knappt pojken. han känner detsamma som jag.

och nu har vi också delat upp så att jag kommer inte behöva gå på teatern varenda gång, utan vi har fått scheman där det står vilka scener som ska repas dom gångerna, och om dom har typ scen 1, då måste inte dom som inte har scen 1 vara där alltså. jag är ledig nästa gång..!

äh, jag är trött. men jag pallar inte sova. jag är trött. mamma skulle beställa klipptid idag. "om hon kom ihåg det" och därför påminde jag henne 350 gånger i morse om det, men hon glömmer det. det är väl klart att man blir besviken om man spyr varje gång man ser sitt hår. jag ska färga håret, fast hur det säger jag inte! :) det får ni se, det får ni se. hoppas det bli bra..



jag måste sova. säger mamma. och pappa. boring..


jag är trött, det är därför ni kanske tycker att jag verkar grinig. förlåt. eller så verkar jag kanske inte grinig. hö jag vet inte!

hejsvje

Kommentarer
Postat av: isabelle

och du skrev allt det där på 5 minuter ?!

2008-01-23 @ 16:27:28
URL: http://iisaabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0