hejhoppp

hejhej, nu sitter jag hos issa :) kom hem igår kväll. var ju först på läger på lögdö i tre nätter, det var as kul! alla folk där är så underbart snälla och allt. saknar dom fett mycket! kärlek till dom.
jag och janine vi hade ju bestämt att vi skulle busa as mycket hela lägret, men nja, det blev ju inte det precis, haha.. men jag kan berätta om lägret. först så kom vi dit och "anmälde" oss, eller alltså berättade att vi kommit. jag och janine skulle dela på ett 2-rum i herrgården, rummet hette Ripan. det var alltså bara hon och jag som sov där. det var en våningssäng och en vanlig säng där, det var meningen att jag skulle sova längst upp på våningssängen och janine under. eller alltså det stod det, men socialt då.. haha, så jag bäddade i vanliga sängen så vi typ sov brevid varandra. vi bäddade och packade upp så länge att vi missade fikat och informations samlingen.. men vi kom ner iallafall, och då var det typ presentation. eller upprop eller nåt sånt. jag tror vi var typ 40-50 st där, men det var bara 4 st 94or, sen var det ganska många 95or och 96or men sen var det småttingar typ ;p
också lekte vi namn-bingo, det var typ frågor som "Kan hjula" så skulle man gå runt och fråga folk om dom kunde det, så fick man skriva ett namn där. sen var det frågor som "Kan prata lite franska", "Kan dricka vatten fort", "Sjunger gärna", "Har slagit ut minst en tand" och sånt där.. jag var skriven på "Kan dricka vatten fort", för sen så drog dom namn lappar också skulle man få 4 i rad eller nåt, också skulle jag bevisa att jag kunde dricka vatten fort när nån fick bingo och mitt namn var med :o så jag skulle dricka 1 liter vatten;o det tog typ 1 och en halv minut eller nåt, tjoho, stolt! :D haha, och för det besväret fick jag en dumle. eller nä, 2, men janine fick en. jag fick ont i magen, det är inte gott att dricka vatten fort..
minns inte vad vi gjorde sen, umgicks eller nåt? men vi spolar fram till kvällen/natten. det var läggning klockan 22, tidigt i know.. men skulle ju upp klockan 8 också så. men inte somna jag och janine inte :o vi sprang till killarnas rum och kramade dom godnatt, och sen var vi tvungen att springa tillbaka till dom för janine hade glömt att ge tillbaka gottfrids mobil. sen när vi väl var tillbaka i vårat rum hade vi ju inte borstat tänderna, då var klockan en halvtimme efter läggdags, oh GANGSTAS!, så då gjorde vi det. sen sprang vi runt och skrek i herrgården att alla skulle sova gott och sånt där, men vi kunde verkligen inte somna/slappna av.. så när vi verkligen blev tillsagda att gå och lägga oss för att ledarna skulle sjunga, eller VA dom sjung ju inte för oss första kvällen?! :'o det var ju då janine och jag var tvungen att berätta att vi inte kunde somna annars, och det var ju sant det. vi kunde verkligen inte somna. vi låg och pratade och skrattade i timmar, och så var det så kallt för att jag hade glömt att stänga fönstret, men när jag gick och kollade så trodde jag att det var stängt, men det var det ju inte. fast det märkte inte jag. så jag kröp ner i janines säng så låg vi två där istället ;D och så vart vi hungrig. då var klockan halv ett tror jag, så vi gick ner i köket och hämtade äpplen, apelsin och banan. så hade vi fruktstund i janines säng 8) efter fruktstunden blev vi sugen på godis.. så vi satt och smaskade godis och chips och läsk ett bra tag också, sen började janine snacka om ailiens och älgar och shit :o buhu, och jag vart AS RÄDD och trodde att det var ailiens som knackade på rutan när det regnade ;o haha, började nästan grina.. så rädd vart jag.. men iallafall så fjantade vi och skrek och sånt till klockan 5, då jag ba "Shit janine! klockan är 5, det är väckning om 3 timmar!" hon ba "VA! godnatt!" så somnade vi, eller efter ett liiitet tag till då ;) haha. när det var väckning klockan 8 klev vi upp.. inte.. vi vägrade, vi var ju as trötta! man skulle upp och samlas vid flaggstången halv nio för att sjunga och be för dagen.  (det var ett kristet läger ju). så kom hanne min lillasyster och dampade på att vi skulle kliva upp hon också, jag ba "Jag kliver inte upp förens gottfrid väcker oss med trumpeten!" då ringde dom han så han trumpetade för oss. hah, då var vi ju tvungen att kliva upp. så då gjorde vi det. fikade frulle och sånt.
men nu orkar jag inte skriva mer om lägret. det var JÄTTE kul, och vi var med alla typ. åh, jag vill tillbaka.. jag skulle ju hem tidigare, så åkte vid 12 när alla andra stannade till efter 16 nåt, hann inte säga hejdå till alla heller. åh, då kände jag bara att jag ville aldrig mer hem och bara vara där hela tiden. men då kom jag på att jag skulle sakna kompisarna hemma en hel del, och att jag skulle åka hem 1 vecka i månaden och vara med dom. men så fungerar det ju inte, haha, vem orkar ta hand om 50 skitungar så länge?
men när pappa hämtade oss så for vi hem så jag fick äta och packa om och sen drog vi till linköping. det var på fredagen. sov nånstanns och sov vid en mack, sen fortsatte vi på lördagen, då for vi en bit till och checkade in på en camping. där fixade vi oss till bröloppet, och sen for vi dit. det var anna min kusin som skulle gifta sej med lars. dom var jättefina, såg ut som värsta prins och prinsessa (a) det var kul på bröloppet,

men nu är issa klar med plattången så jag ska låna den. hööööööreeeeeeeees, imrn blir det johanna och på torsdag mathilda :D <3



och bara 6 dagar kvar till skolan, hur känns derå?

Kommentarer
Postat av: limpa

hhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmssssssssssssssskkkkkkkkkkkkkkkkttttttttttttttt

2008-08-19 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0