kycklingmos :(

hejhallå=D det är såhär att, jag är sjuk. fast jag känner mej inte sjuk. för i söndags mådde jag inte så bra, och när jag tog tempen på kvällen så visade det sej att jag hade 38.9. och sen kom mamma in till mej vid 2-tiden på natta och ställde sej med ansiktet typ 5 cm f rån mitt. drog av med en vacker grimars, och mamma kände på min panna. och hon ba "MEN DU ÄR JU KOKHET, DU HAR JU 40 GRADER JU!". hade jag säkert, men jag ba gick upp och skulle pissa och svamlade på och kände mej drogad för jag kunde inte stå på bena typ, jag bara ramlade runt typ. "nää, jag mår jättebra. jag tror jag är frisk, får jag gå på skolan imorgon?" svamlade jag på. haha, det fick ja iallafall inte. så jag somnade om, och sen vaknade jag inte förens klockan 12.15!! åh vad skönt. fast jag trodde inte på min klocka, så jag sprang och kollade på lite andra klockor också. men nog var den kvart över tolv allt. m, skönt :) då hade jag 39 grader men mådde ändå kanon. var lite tung i huvet bara, men annars var det lugnt. och vad gjorde jag igår? ja, jag hann ju inte med så mycket. eller jag vet inte.. typ såg en kass film, och åt en rostad macka. också skulle jag ta lite fil, men det var så äckligt! nästan allt är äckligt när man är sjuk! efter den dåliga filmen som hette typ "julfritt" så lyssnade jag lite på simple plan (OCH JAG MÅSTE KÖPA DERAS NYA SKIVA?!?!?!?!?!) och skrev lite diary. heter dagbok det på engelska? det ska jag kolla upp på lexikon. tur att dom har sånt på internet, och diary betyder faktiskt dagbok. sen så slutade ju mina kompisars skoldag, så karro ringde mej när hon kom hem. hon sa att hela skolan hade strejkat och vägrat jobba förens jag kom tillbaka. haha, närå.. snackade med henne kanske 20 minuter, och då kom jag på vad ensam jag hade varit?! i söndags var jag ensam hela dan typ, för då hade först hela familjen varit på möte och sen direkt efter det hade dom varit och kollat på katten gustaf på villa sendelbach, och sen åkt och ätit hos några. jag mådde inte så bra, så jag var ensam hemma den dagen. låg i sängen när dom kom hem också. sen när jag vaknade nästa dag på måndagen, var ju alla på jobbet/skolan/dagis. åh. jaja, så då kom jag på hur ensam jag var. och då kände jag mej ännu mer ensam när karro la på och skulle plugga, så jag ringde issa och snackade med henne en timme :) då blev allting bra! sen.. så kollade jag väl lite på tv, också var jag sååå sugen på att spela bandy. alltså skjuta skott på verandan, vi har köpt ett sånt där stort mål. för att linus tycker att det är kul att stå i mål. men då var jag tvungen att kolla hur mycket feber jag hade före.. då hade jag 38 grader, så jag skulle få spela litegrann. så jag drog på mej långkallingar, mjukisbyxor, tjocktröja, jacka, mössa och vantar. haha, och det var bara på 0.. men ändå frös jag ganska snabbt, och var tvungen att gå in. då tog pappa med mej så jag fick hyra film att se på idag. jag kunde inte bestämma mej och hon som jobbade ville stänga, så pappa drog med nån som hette "på smällen". men då så när han skulle betala så såg jag den där "Hairspray" och den ville jag se, men så såg jag nån brevid den också. det var nån med jessica simpson, haha, men vill väl se med folk man känner igen..? så det blev den istället. med jessica. den hette typ "blonde ambition", om jag inte minns fel. så den såg jag idag.

men imorse så fick jag inte sova nå länge... lukas skrek och dampade och bettedde sej som den lukas som jag är van vid mellan 7.30-8.00. Alltså dampryck eller..? "OOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!! DET GÅR JU INTE!?!?!?!!!!! HUR SKA JAG  KUNNA PACKA IN OCH UR VÄSKAN NU?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!!! JAG KOMMER JU MISSA BUSSENNNNNNN!!!!" och typ hade nå himla psykbryt. klart han missade den. och mamma ba "det blir väl inte bättre om man skriker heller?" lukas ba "JOOOOOOOOOOOOOO!" skrek så hela huset skakade. haha. det blir faktiskt inte bättre om man skriker, men det känns bättre. men så for dom äntligen, jag ville ju ha lite lugn och ro jag med. då gjorde jag mej lite äppelbåtar och kollade på filmen, sisådär var den väl. ganska söt. och idag har jag ätit soppa =D haha, jättegod, närå, men god. och vetni vad dom har gjort utanför huset här i kvarteret? DOM HAR TAGIT VÅRAT VATTEN :( så jag kan inte borsta tänderna, inte tvätta händerna, inte spola toaletterna, inte bada och inte duscha. och jag som ska dricka mycket vatten för att jag har feber, kan ju inte det nu. jag hann precis göra soppan, och sen var vattnet... borta!

och lyllo alla andra friska & krya sjuor på mariedal som får vara påå ncc hallen och ha fotbolls turnering och spela brännboll och vara med varandra och ha värsta kul och allt sånt där säkert, jag hade faktiskt sett framemot det men så blev jag sjuk. lite otur och lite för typiskt linda. men det är ju inte hela världen. vissa är på skolan och vägrade åka dit också. men fick välja alltså.


menmen, nu ska jag fixa så att man kan se mitt påskägg i påskinlägget=D linn påpekade det;)


hejdå!


Kommentarer
Postat av: linus

VÄRLDSREKORD!! på långt inlägg >,>
skitkuligt på ncc hallen ida!

2008-04-08 @ 13:49:08
Postat av: isabelle

haha, kycklingmos.

2008-04-10 @ 18:38:10
URL: http://iisaabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0