midsommarlägret 07 :

här kommer mitt 51 inlägg i bloggen :


sorry hörni, men jag pallar inte riktigt att skriva om hur det var på lägret som jag trodde var ett läger som egentligen var en konferans eller nåt sånt. lång mening, men hoppas att ni förstår! :) Lägret var från torsdag till söndag.
men okej, lite kan jag väll skriva ;
issa och jag kom dit, alla tittade på issas vattenpistol som hon hade med, och hon hade inte stoppat i den i väskan, så alla undrade väll varför tjejen hade en vatten pistol med sej?!?! Så hon fick stoppa i den i väskan ;) issa kom inte så mycket före mej, så vi betalade in oss samtidigt. Vi fick höra att vi skulle sova i vita nexet i tranan, tillsammans med olivia thalén och olivia nyqvist. Issa hade lite problem hur man sa; oliviarna eller olivierna. Jag kommer inte ihåg hur det var man sa, men vi kom överens om att det skulle vara olivia x2 ;););)
vi skulle egentligen leka typ flaggleken, men istället så gjorde vi en 3-kamp. Vi delade in alla 68 barna i 4 lag, och den första leken var en sån där lek när man ska dra ett snöre genom alla lagmedlemmarnas klädes plagg. Det kunde vara tröjan, strumpan, koftan, byxan eller vad som hellst. Jag tog igenom koftan då, det var smartast! Och när alla hade dragit igenom kläderna så att man satt fast i varandra, så skulle alla klättra över två bord och bänkar, och mitt lag vann! Nice!
Nästa lek var .. jo just ja, det var en sån där att man skulle få typ 20 minuter på sej att hitta olika saker som gav olika mycket poäng. Det var t.ex kort på saker, vedträn, en levande mygga, 15 kottar, en röd blomma, och två lite konstigare saker : En Joel Holmberg eller en Simon Stenlund! Dom var 10-poängare båda två. Jag hade Simon i mitt lag, så han fick springa och gömma sej på toan under dom där tjugo minuterna. Och det första vi gjorde i mitt lag var att bomba oss över Joel, haha ;D stackarn, vi band hans armar och fötter med rep x) han slet verkligen för att ta sej loss, men inte klarade han det inte! Och vi vann även den tävlingen!
Sen tredje tävlingen var "Spotta Råtta". Man fick varsin geléråtta, och man fick inte tugga på den. Alla 4 lagen fick ställa upp på 4 olika led, också spottade den första i leden först. Och sen fick den andre i ledet ställa sej där den förstes råtta kom och skulle spotta sin därifrån, och så gick det till ända till siste man. Eller kvinna, eftersom att jag var sist i mitt lag. Vi vann den tävlingen med, men oj... då vann vi visst alla, hahaha, oväntat ;D
Sen runt klockan ett så skulle alla vara på sina rum och vara tysta.
Sen så var det upp i görningen redan klockan 9, och då var det frukost osv. Den dagen var det ju midsommar, så då fick vi klä midsommar stången och dansa, och göra kransar och allt! men jag slängde min, för det var ändå ba en massa flugor runt den.. också fick vi äta god mat också. nejnej, inte då. Det var bara lax den dagen, och det gillar inte jag, så jag åt en smörgås som lunch, plus en massa godis. Sen på kvällen ville jag inte ha nå hamburgare heller, så då vart det ett äpple. Men som sagt så åt jag godis, och två choklad kakor mättar en del.
Senare på kvällen så var det flaggleken, och det var ju typ 30-40 i varje lag, och vi lekte i mer än en timma, men det slutade oavgjort ändå... ;d sen vare nattinatti och den dagen var slut. Plus att jag fick gå på barnsamlingar :'D<3 och dom är värsta bra!
Next day, saturday; Då var det många folk där igen. Det var det under heljen, eftersom att det var midsommarhelg. Och då är det tält möte och sånt, så många är där och lyssnar, eftersom att det är så bra!! Men åp dagen vet jag inte riktigt vad vi gjorde förutom att .. gå på samlingar, spela volley boll, kasta kniv-leken och sånt. Joo, det var det vi gjorde. Också var det volley boll turnering på kvällen, jag fick vara lag kapten för mitt lag ;D värsta snällt, för alla andra i laget var ju liksom 5 år äldre, så får lilla linda vara lagledare och skaka hand med motståndarn och sånt. Inte för att det är så märkvärdigt, men ändå! Vi körde bara två matcher, så alltså gick det inte så bra.. men det var roligt ändå!
sen på söndagen så skulle vi ju hem. Då var jag mycket med Luddes syrra Hanne och Fanny mfl. Och issa såklart :) vi städade mest den dagen, och gick på möten. Också skulle barna (eller dom som hade varit med på barn möterna) sjunga inne i stora tältet!! Jag behövde ju självklart inte, men lill hanne drog mej i håret och jag vart i stort sett tvingad ;D haha, tänkte väll att det kunde va en kul grej, så jag och issa klev upp och skulle sjunga och dansa små rörelser och sjunga en sång om hjältar typ ;D SKÄMMIT! Ångrade det stort, .<  och vi smög ut genom en nödutgång i tälten sen .. x]
sen åkte vi allihopa hem .. och det var ju ett kristet "läger" så det var mycket med Gud, och jag tycker faktiskt att det är värsta spännande! Och det som är bra på sånna läger, är att man inte är ensam om att tycka det.
 också somnade jag så fort jag kom hem. Gjorde mej klar för natten redan halv sex, och somnade   på en gång. Sen så vaknade jag 21.30 nästa gång, sen somnade jag om igen. Fast då var klockan efter tolv.
Men nu ska jag inte blogga mer, och jag tycker att det var ett ovanligt läger eftersom att jag är van emd dom andra, men det var ju inget läger egentligen så, så det jämnar ut sej!
Haha, det var värsta skoj! Hoppas att Issa också hade kul, hon som bara vill köra kniven hela tiden, eftersom att hon lärde mej och henne att kasta ;) good girl ! ;D:D



HEJDÅ ALLESAMMANS! och ludde är grymmast ;D

Kommentarer
Postat av: isabelle bergman

den där lägerkonferansen var ju kuuuuuuuuuuuuuuuul :D

2007-06-25 @ 21:07:33
URL: http://iisaabelle.blogg.se
Postat av: Linus

du och issa verkade han kul där

2007-06-25 @ 21:12:44
URL: http://limpabj.blogg.se
Postat av: isabelle bergman

hallå jag kan inte se dina kommentarer

2007-06-25 @ 21:30:58
URL: http://iisaabelle.blogg.se
Postat av: isabelle bergman

jo nu x)

2007-06-25 @ 21:31:20
URL: http://iisaabelle.blogg.se
Postat av: isabelle

kommer du ihåg hur varmt det var på dagarna? :D

2008-03-03 @ 20:17:54
URL: http://iisaabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0