"issa dagen"

hej, idag har jag varit med issa. Haha, jag vill ta allt från början av dagen om det går bra. Eller om det går bra eller inte, det skiter jag i, jag vill det ändå =)
Jag vaknade 10.16 av att telefonen ringde. Eller jag var lite halv vaken när den ringde, men jag orkade inte kliva upp. Den var bara som vag musik i mina öron =) Men sen efter ett tag gick jag upp och fikade. En banan & special K med mjölk, som vanligt x) Sen berättade mamma att det var Issa som hade ringt förut och att jag skulle ringa upp henne. Jag gjorde det, men vi bestämde inget. Eller jo, vi bestämde att vi skulle ringa upp när vi var helt klar! Så jag tog en dusch, fixade mej.. och till min fasa såg jag att jag hade glömt min favorit tröja på jorden som jag köäpt på min favorit affär på jorden (wear it) i Finland o____O Alltså, jag hade glömt min tröja hos ronja!! :| neeeej.. jag som ville ha den idag. Och imorron. Och dagen efter.. jag skulle kunna ha den varenda dag! Men då skulle den bli lite ospeciell också är det ju inte sveriges trevligaste att gå omkring med samma tröja varje dag.. aja i alla fall.. jag har ju andra tröjor x) men efter att jag var klar så ringde jag Issa och vi bestämde att vi skulle ner på centrum och kanske på stan på kvällen. Vi skulle mötas vid hästarna tio minuter efter att vi hade lagt på. Hon kom tio minter efter att vi hade lagt på, jag tjugo minuter efter att vi hade lagt på... haha, ingen bråska här inte..
Vi chilla ner dit, och lekte i lekparken mittemot mariedal och snackade om hur det skulle bli att börja skolan där och sånt som man alltid snackar om nu för tiden. När vi skulle gå vidare så rev Issa upp sin blåsa stackarn. Så hon och jag gick barfota till fontänen och skulle tvätta hennes blåsa. Eller hon gick barfota då, inte jag. Hon fick tvätta sin blåsa och jag vadade runt där;) (haha, måste hämta ett glas vatten, jag blir så törstig när jag tänker på fontänen). (färdig!:D)
Men så vart det inte bättre av att tvätta blåsan, så vi gick till domus där hon tänkte köpa plåster x) men dom var så dyra! Men så kom jag på en super idé ; wiho issa, du kan ju ta papper istället. så vi gick in på toan där och hon fixa't.
Sen gick vi på ica och issa var som en mamma och sa "tror du att du blir mätt av det där" när jag pekade på as godaa nötter :) haha x) men vi köpte ett 4-pack yougurth (just ja, issa! du är skyldig mej 7 kr:P) och en choklad kaka var. Issa tyckte att det skulle vara äckligt att hälla i sej yougurth. Men hallå? Fattade hon inte att vi köpte choklad för att ha choklad bitar som skedar?;D haha, det är klart man ska!  För sen kan man ju äta upp dom också! Mm.. sen så.. ja, vi gick och satt oss i rondellen och åt resten av chokladen. Också var det en kille som kanske var.. 18-19 som tyckte att vi var så festliga att han vinkade åt oss :) eller han kanske inte tyckte att vi var festliga, men han vinkade iallafall!
Sen gick vi till nå gator och roade oss på eget vis. Haha, sånt skriver man tyvärr inte i bloggen x) men det var jätte snällt, men lite kriminellt. Det rimmar ju till och med! Men hahaha, du skulle ba veta vad vi gjorde! =D
Det är det vi har gjort där på centrum. Sen så gick vi hem till Issa där hon ville visa sin super duper kamera med 7 mega tistlar eller vad det heter =) haha, man skulle nästan kunna tro att den hade super krafter så som issa pratade omden :D men den hade nog lite super krafter ändå måste jag säga;) den var dö bra!
Så vi knäppte kort med den och åt glass med hallon. Sen tog vi typ 30-40 kort när vi gick hemåt till mej där vi fick taccos och skrev värsta låten och issa hjälpte mej med att göra presen. Ja, lite sånt där.
Nu har jag bloggat färdigt för idag =) skriv gärna en kommentar, eller i alla fall Hej eller nåt :D det är jätte skoj med sånt =) om du skriver din bloggs hemsida där (om du har nån) så kan jag skriva i din :D hihi, smarta jag;)


hejdå! förresten, för er som har sett mitt FULLSPACKADE sommarlov med resor osv, kan jag säga att nu är jag FRI ända till 11 augusti typ :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0