lussebullar är godaste kakorna, när jag har gjort dom :)

hej :D fatta vilken slöhelg, inte främmande en enda gång! Vad jag gjorde igår skrev jag väll i förra avsnittet. hm..avsnittet? Haha, jag menar förra blogginlägget. Men idag så vaknade jag 8.24, försökte somna om men jag kunde inte. Och jag hade ju läst ut "Ondskan", så jag gick och kollade efter en bok. Så nu läser jag "Alla vi barn i Bullerbyn" ! :D haha, den är typ slut snart för jag har läst jätte mycket idag. Men men, jag läste lite, sen försökte jag somna om, gick inte, så jag läste lite till. Sen såg jag på julkalendern klockan 9, och sen så fikade jag.. intressant värre. Men, sen så for jag och pappa och handlade lite ingredienser och saker till lussebullar, och då var klockan nåt runt elva. Eller vi var hemma elva. FATTA VAD TIDIGT MAN ÄR UPPE TACK VARE JULKALENDERN. Om det är positivt eller inte, det vet jag inte. Men lite tidigt måste man ju vara uppe på en söndag, annars så kan man ju inte somna. På kvällen alltså. Men vad har jag mer gjort idag.. bakat lussebullar och gjorde en i form av mitt handavtryck, har gjort det jätte många gånger så det blir väll lite av en tradition. Sen så pyntar jag handavtrycket med russin, fast jag tycker inte om att äta russina. Dom är ruttna vindruvor jue!
Nananana. Vad har jag mer gjort? Hm, sjungt singstar typ hela dagen. Jag skulle se hur lång tid det tog att klara ut ett spel där på medium-leveön. Det tog typ 2-3 timmar, så jag har varit rätt sysselsatt med att sjunga ja ;D

Sen har jag inte gjort någonting mer, bara gjort en sallad som vi åt till pizzan. Den var god såklart, för att JAG gjorde den.

Och jag köpte typ en liten förpackning med yougurth i, också så fick man med müsli med. Alltså det är som risifrutti eller vad det nu heter, och den tänkte jag äta istället för äckel potatisbullar imorgon. Men nu kom jag på, hur ska man kunna hålla den kall ända tills det blir lunch? Haha, ingen aning! Och inte har dom nåt kylskåp på skolan som jag vill stoppa den i, och inte heller på papperskungen. Men jag fixa't, även fast jag säkert kommer äta den som frukost istället. hm, ja det kommer jag.

Har ni märkt vad jag säger "hm" hela tiden typ? Jag la nyss märke till det. Liksom; "hm, vad ska jag göra nu". Sitta och prata med sej själv som värsta flummot...

hm, nu vet jag inte om jag har nåt mer att säga.

jovisst ja, jag ska på sörberges julskyltning och se på det största fyrverkeri föreställninge som pappa nånsin har skjutit, och han tror inte att han kommer skjuta så mycket nån gång till heller. Det vill jag ju inte missa! Bara 45 minuter tills han ska göra det...

hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0