super... klantig

idag är det den 4 augusti, (önska att det var juli, det är mycket enklare att stava), och det är 1 månad och 13 dagar tills jag fyller år!! det finns både positiva och negativa saker med det. Dom negativa är att jag blir äldre, och att jag blir en sk. "tonåring" och så vidare, och dessutom går jag ju på högstadiet. Det är ju mest att man blir äldre alltså.
Dom positiva är ju dom vanliga. Man får paket, kalas, sin favorit maträtt på den dagen, fika på sängen.. ja, det är rätt positivt också ju!
Men bry om mina födelsedagar & kalas nu, det är ju sååå mycket närmare till karros fest!!!!!! 2 timmar och sju minuter!! Shiiiit vad kul det blir! Oh shit :| nu slog det mej att jag inte har slagit in hennes paket än.. :|:|också måste jag hitta nå klackeskor som jag ska ha.
Och en lite sämre nyhet är att idag när jag, mamma, pappa & ludvig var i skogen och jag plockade blåbär så blev mina skor lite missfärgade så att säga. Haha, blåbärs skorna mina! Men det är lugnt, det blev rätt ballt ändå.
Och förresten, ett budskap till ALLA : Kan ALLA sluta döda spindlar?! Jag vill faktiskt inte ha nå mer regn! Jag vill bada. BADA BADA BADA BADA BADA. I solen alltså =)
Och som vissa redan vet så är jag både super smart och super klantig, yeah, bästa egenskaperna. Häromdan när jag skulle klippa gräset (som jag ABSOLUUUT inte ville) så började jag klippa gräste och mamma stod brevid och glodde och blablabla.. och gräsklipparn körde fasdt och jag var jätte sur, mammas uttryck; arg som ett bi, så jag sa åt henne att sticka och allt, och så gjorde hon det. Hon pallade nog inte med mej nå mer, óch jag förstår na stort. Om hon inte orkar dras med mej, hur ska då jag kunna dras med mej själv? Men när gräsklipparn körde fast så jag ba "ÅÅÅÅH! SOPPATORSK!!!" hahahahah x) trodde jag det. Men det var då som mamma gick. Och om inte jag klippte gräset så skulle jag inte få följa med på bion som vi skulle på på kvällen. (sry, men nu måste jag hoppa över den här biten av historien, om jag berättar den så kommer ni få en mycket annan uppfattning om snälla linda). Efter den biten som jag inte talar om så stack i alla fall mamma in, och jag ville ju trots allt med familjen på bio. Så jag hämtade bensin (eftersom att klipparn hade fått soppatorsk). Eller om det var bensin i den, det visste ju inte jag heller. Men jag hällde i det som var i den bunken i ett hål där det stod "OIL", och tyckte att jag var förövrigt duktig. Och trodde att mamma skulle bli skit stolt över mej när jag skulle komma in och säga "hej mamma, nu har jag klippt färdigt gräset, så det är lugnt. Jag fixade soppatörsken så nu är det lugnt lugnt!". Men så blev det inte... för när jag skulle skruva åt locket där jag hade hällt i det i bunken så såg jag ett till skruv lock. Och på det stod det bensin. Gissa om jag fick panik dårå! Jag ba kuta in till mamma som stod i duschen och ba "mamma.. vad är det i den gröna dunken?" hon ba "bensin." jag helt panikslagen ba "MEN mamma! jag hällde i det i ett skruvhål där det stod oil!! Jag visste ju inte mamma.. jag förstör allting!! Vad ska jag nu göra?!". Hon fattade inte ett skit, för jag pratade rätt så snabbt, så jag fick ta om det. Då sa hon att jag skulle ringa pappa. så jag gjorde det. han ba "men linda. jag tankade den där innan du började klippa gräset". ba neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj..... det var det att  det var en himla fet stor höbal under gräs klipparn så att den hade stannat. Men vad gör man då!! Jag visste ju ingenting. Och dessutom så hällde jag ut all bensin som jag hade hällt i OIL på marken. Det var visst ännu värre. Nu kommer det aldrig mer växa gräs där.. också ser det ut som om det har brunnit.. pappa tyckte att jag kunde skriva Linda med bensinen när jag ändå var igång. Det skulle jag ha gjort ju! =D haha, men det hade ju inte vart så kul sen.. säg inget av det här till miljöpartiet, jag vill ju inte sitta i finkan för resten av mitt liv.

sen så plockade jag ju blåbär i dag som jag sa. När jag kom hem så snubblade jag när jag sprang uppför trappan och hälften ramlade ur på bron. och dessutom så skulle jag inte gå in den vägen, det hade dom sagt också. Men vad gör man! Det roligaste av allt är att skratta åt det. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. haha. haha. :) man får ju i alla fall nåt att skriva om (a)

hejsvejs! /linda henriksson som ikväll blir ashley olsen, ballt va!


Kommentarer
Postat av: Linus

det är som vanligt då ;)

2007-08-07 @ 18:33:08
URL: http://limpabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0